Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Arcona
Marqzen skrev:
Arcona skrev:I skriver 42G10 gengiver SD signaler rigtig godt. Cnet UK's test af 37G10 skriver det modsatte :)
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 561,00.htm

Cnet Uk laver ikke så grundige reviews.
Så grundige at de heldigvis opdagede at det var et LCD TV ;)
lol, det forklarer jo en del :D
Af crash
Marqzen skrev:
Arcona skrev:I skriver 42G10 gengiver SD signaler rigtig godt. Cnet UK's test af 37G10 skriver det modsatte :)
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 561,00.htm

Cnet Uk laver ikke så grundige reviews.
Så grundige at de heldigvis opdagede at det var et LCD TV ;)
Spot on, godt obseveret ;) hehe

Jeg står her og veksler mellem 50"G10 og 50" 5090. Jeg er på ingen måde mere eller mindre til nogen af dem. Kunne virkelig godt bruge nogle argumenter fra brugere af de 2 tv.

Er spørgsmålet ik snart lidt hen af - Hva er bedst ? Rent hifi mæssigt. Ik noget med at den ene bruger mere strøm, der er dvb dit og dat eller lign.
Men hvilken gør sig BEDST på panelet ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Arcona skrev:Jeres test blevet nævnt i dette forum
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 52&page=28

fin test. 0.03 sort, næsten lige så godt som pioneer 5080's 0.02 :)

Jeg har læst flere steder at 5090 har 0,01 sortniveau. Men det er jo lidt risky at købe et pioneer da de ikke fremstilles mere.

Næste års Panasonic skulle komme op på Kuro niveau :)
Ja, jeg så det godt. Den bliver også nævnt et par andre steder, mest med reference til vores engelske side, som jo er forholdsvis ny. 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
simonph skrev:Var lige nede i min lokale panasonic forhandler og se på g10 modellen. Super billed kvalitet, men da jeg satte 'Sin City' på kunne jeg virkelig se fosfor slør/spor/trails når der var bevægelser. Så der blev ikke købt noget :(
Virkelig irriterende, og er ikke vild med lcd pga ujævn bagbelysning (har haft en sony w4500 som blev refunderet) så ved ikke hvad jeg skal vælge.
Det er rigtigt, som Zamenhof er inde på. Fosforen bliver "kørt til" med tiden. Lidt samme historie som burn-in problematikken.

Jeg har dog set eksemplarer fra sidste generation af Panasonics skærme, der stadig havde lidt problemer efter en del timer i brug, om end de var reduceret noget.

Det er dog svært at vurdere på denne G10. Jeg har den ikke længe nok til at undersøge for det, og den er helt ny, så den har ikke været i brug før. Faktisk tror jeg vi er blandt de første til at modtage et eksemplar fra et af deres hovedlagre.

Jeg har dog gjort mig den erfaring - og det er også derfor jeg nævner det i testen - at det ikke er alle der bemærker det. Selv efter jeg pointerede det for nogle venner, så de det ikke.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
andersholm skrev:Har den "Common Interface" ? Hvis ikke, hvordan udnytter jeg så det DVB-C tuneren, nu når jeg har fælles antenne?

Du skriver den er rigtig god til almindelig tv signal - bedre end 5090H modellen eller?
:o
Jep, den har et common interface på siden. Du kan netop skimte det på billedet i anmeldelsen, hvor jeg har fotograferet rammen på skærmen fra siden. Det er dog lidt utydeligt.

5090H gengiver både almindelig Tv og HDTV bedre i min mening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
crash skrev:Er spørgsmålet ik snart lidt hen af - Hva er bedst ? Rent hifi mæssigt. Ik noget med at den ene bruger mere strøm, der er dvb dit og dat eller lign.
Men hvilken gør sig BEDST på panelet ?
Jeg synes bestemt 5090H. Den er faldet noget i pris og G10 introduceres højt, så prisforskellen synes ikke så stor lige nu. Når G10 har været ude lidt tid, så tror jeg dog, at prisforskellen bliver mere markant, og så opfattes "segmenterne" for de to skærme nok mere forskellige.
Af crash
Jeg har nu også fulgt med her på forummet et stykke tid samt på andre forums/andmeldelser. Men dog er jeg som kommende ny plasma ejer stadig i tvivl om hva der skal op på vægen.
Jeg må indrømme at efter din mening om at 5090 slår sig bedst hæller jeg mere til 5090.
Jeg har dog bare i tankerne om mpeg4 kommer til at spille nogen rolle om et par år mht billedkvaliteten. Eller vil en omformer gøre sig fint i dette tilfælde ?

Ved ikke om det er en forket tråd for efterfølgende spørgmsål, men mener nu det fortjener sin plads, da jeg tror mange læsere står i samme dilemma som mig. -->

Hvis det ikke er de sidste par tusinde der betyder forskellen på købet kunne det så tænkes det var en fordel at vente på V10 modellen ?
Denne ligger flot på designet og personligt "tror" jeg den vil ligge meget tæt på 5090.

Selvom det nu føles som laang tid at vente da jeg må indrømme pungen allerede er oppe af lommen og klar til at investere O_O
Af Arcona
5090H + fod løber jo også op i 20.000, det er jo også en del mere end de 14.500 for 50" G10 :s

5090H leveres jo uden højtalere og fod. Højtalerne gør ikke noget da jeg vil bruge anlægget, men foden er ikke ikke til at finde.
Af crash
Man kan nu få 5090H mange steder i sverige for 15000 dk. med fod og højtaler kan vi lægge en ca 1500 oven i så en ca pris på 16.500 er ikke helt ved siden af.

Jeg har dog ikke lige tjekket prisen i sverige for G10. Øjeblik så skal jeg finde den frem.

Ifølge prisjakt.nu så ligger prisen for 50"G10 på 21.490 SEK som billigste. (14.000 dk) Det er ikke mere end ca. 2500 kr til forskel pt.
Dog vil jeg tilføge at 50"G10 ligger lidt for højt i pris nu her, den falder måske en smule hvem ved.

Så der er godt nok ikke stor forskel. Så det bare om man skal vente på V10 modellen ? hmm :)
Kunne tænkes den kommer til en pris af 16 kilo hvis man tager forbi sverige. Men der er jo også lidt gambling i at vente hvis priserne nu stiger efter 1. april.
Senest rettet af crash 24 mar 2009, 21:17, rettet i alt 1 gang.
Af akbristow
Tak for en god og dybdegående anmeldelse.

Som førstegangskøber af fladskærms-tv er jeg dog stadig lidt i tvivl om jeg skal hoppe på G10 eller hellere vente lidt.

V10 kommer til maj. Det er dog en anden prisklasse og det starter ved 50" (det er stort - lidt for stort). Kommer der noget andet omkring 42" der er værd at vente på?

Hvis man sammenligner 42G10 med Samsung LE-40A866 eller Sony 40X4500 er det så bedre, når jeg mest skal bruge det til hjemmebiograf?
Af Marqzen
akbristow skrev:Tak for en god og dybdegående anmeldelse.

Som førstegangskøber af fladskærms-tv er jeg dog stadig lidt i tvivl om jeg skal hoppe på G10 eller hellere vente lidt.

V10 kommer til maj. Det er dog en anden prisklasse og det starter ved 50" (det er stort - lidt for stort). Kommer der noget andet omkring 42" der er værd at vente på?

Hvis man sammenligner 42G10 med Samsung LE-40A866 eller Sony 40X4500 er det så bedre, når jeg mest skal bruge det til hjemmebiograf?
V10 kommer også i en 42'' udgave, modsat Z1 serien som starter ved 46''
Af urbananen
crash skrev:Jeg har nu også fulgt med her på forummet et stykke tid samt på andre forums/andmeldelser. Men dog er jeg som kommende ny plasma ejer stadig i tvivl om hva der skal op på vægen.
Jeg må indrømme at efter din mening om at 5090 slår sig bedst hæller jeg mere til 5090.
Jeg har dog bare i tankerne om mpeg4 kommer til at spille nogen rolle om et par år mht billedkvaliteten. Eller vil en omformer gøre sig fint i dette tilfælde ?

Ved ikke om det er en forket tråd for efterfølgende spørgmsål, men mener nu det fortjener sin plads, da jeg tror mange læsere står i samme dilemma som mig. -->

Hvis det ikke er de sidste par tusinde der betyder forskellen på købet kunne det så tænkes det var en fordel at vente på V10 modellen ?
Denne ligger flot på designet og personligt "tror" jeg den vil ligge meget tæt på 5090.

Selvom det nu føles som laang tid at vente da jeg må indrømme pungen allerede er oppe af lommen og klar til at investere O_O
Jeg har lige på baggrund af denne test, og med tankerne om at det snart er umuligt at skaffe et 5090, bestilt et Pioneer. Og venter man for længe, skulle der efter sigende være en prisstigning på vej.
Så jeg skrev til en sælger, og jeg har en ny flimmer i morgen.
Af Arcona
Hvor bestilte du 5090H? :)
jeg tænker også 5090H vil være det bedste nogle år endnu, så kan lige så godt give lidt ekstra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 20