Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af red_martians
42G10 er på lager i Tapeconnection i københavn, de sagde de havde nogle stykker,. Så den dernede igår, og den står vitterlig næsten lige så sort som en 5090, og nok ligeså sort som en gammel pioneer 428/508. Den står ved siden af X10Y, som der vist er en uges leveringstid på.

Synes dog den ser lidt underlig ud..som om rammen er meget tynd og at der er et stykke af glasset hvor der ikke er billede i. Men seriøst fed skærm billedemæssigt.
Af Arcona
Rasmus, hvornår kommer den G10 review? ;)
Af bassman
Så fik jeg testet mit G10 til en fodboldkamp igår aftes.
Så den via DVB-C (yousee) jeg har desværre ikke noget andet tv at sammenligne med men syntes det var svært at se nogen form for ghosting på bolden når der blev skudt til.
Når jeg trykkede på freeze knappen og frøs billedet, så kunne jeg godt se at der var en skygge på bolden. Jeg tror dog ikke det er tv'ets skyld men mere sendingen der er sådan ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Arcona: Starten af næste uge. Enten mandag eller tirsdag :)

bassman: Ja der er en del komprimering i tv-signaler i dag. Specielt på mange fodboldkampe, og det medfører også, at billedet blandt andet er en anelse sløret når man modtager det.

Jeg har selv undersøgt lidt omkring responstid på G10 og jeg synes den er ganske hæderlig på dette punkt. Væsentligt hurtigere end LCD-TV og også en anelse hurtigere end de gamle PX80 og PZ85 modeller. Der er dog stadig tendens til let grønligt slør, når f.eks. en hvid kasse bevæger sig over en sort baggrund. Det er dog i min mening ikke kritisk og dem der ikke har bemærket det på tidligere Panasonic modeller, vil absolut heller ikke bemærke det på de nye modeller.
Af Arcona
edit: ok, mange tak Rasmus, glæder mig som en lille dreng til testen :D
bassman skrev:Så fik jeg testet mit G10 til en fodboldkamp igår aftes.
Så den via DVB-C (yousee) jeg har desværre ikke noget andet tv at sammenligne med men syntes det var svært at se nogen form for ghosting på bolden når der blev skudt til.
Når jeg trykkede på freeze knappen og frøs billedet, så kunne jeg godt se at der var en skygge på bolden. Jeg tror dog ikke det er tv'ets skyld men mere sendingen der er sådan ??
Ja, Panasonic har overdrevet lidt med deres markedsføring af subfield drive :)

Bassman, hvordan ser farverne ud på G10? Især grøn, ifølge tests af US versionen er den lidt upræcis.
Af Silentbob
Kan det passe, at det er den nye G10 fra Panasonic:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... Tabcontent

Syntes ikke rigtig jeg kan se, den har NeoPDP. Men det er muligvis blot en forglemmelse. Hvis det er den nye G10, syntes jeg det er ret billigt. I hvert faldt 1500,- under hvad jeg ellers har set den til.

Sidder selv og overvejer, at købe G10. Så venter spændt på testen. Hvis den er positiv, skal jeg helt sikker have den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er den nye model. NeoPDP er jo noget Panasonic selv har kaldt det, så derfor kan det ikke ses på specifikationslisten.
Af Silentbob
Det lyder rigtig godt. Så er der jo 2000,- i overskud fra hvad jeg har lagt til side.

Det skal man aldrig brokke sig over:)

Tror bare jeg køber den, så kan jeg altid levere den tilbage, hvis den får høvl i testen:)
Af jimmi_f
Jamen så fik jeg vidst opklaret hvilken skærm jeg skal have...

Jeg blev afskrækket af det høje strømforbrug som PPradio skriver på 46G10 (400Watt) og jeg ved godt det er Max, men når Sony skriver 280 Watt tænker man jo lidt over det...

Men når det nu slet ikke nærmer sig de 400 Watt, så er jeg vidst tilbage på Panasonic vognen ;-)

Tak for en god test!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den kom faktisk op og runde de 400 W, men det var når den "peakede" - f.eks. på et helt hvidt billede med alle indstillinger slået til på "out-of-box" profilen. Men gennemsnittet er dog noget lavere - specielt efter kalibrering :)
Af jimmi_f
Tja men hvor tit får jeg mon brug for at have et helt hvidt billede ;-)

Men det med kalibrering - Er der andet i det end at indstille den til de værdier du har angivet?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14