Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cowie
Hej allesammen

Jeg er lige kommet hjem fra en tur ved en radio/tv ekspert. Han anbefalte mig at købe overnævnte plasma tv. Jeg ved ikke om det er sat rigtigt op mht. Mellemrum. Jeg fik at vide det kan bestilles her fra uge 14, så det skulle være helt nyt på det danske market.
Jeg har ikke ret meget forstand på plasma skærme, så jeg håber på at jeg kan få lidt positivt/negativt respons på dette tv. Jeg har ikke kunne finde noget om det på google. Kan være jeg har stavet det forkert.

Mvh.
Rasmus Skjøtt
Senest rettet af cowie 23 mar 2009, 20:08, rettet i alt 1 gang.
Af cowie
Nu har jeg siddet og kigget forummet igennem og har fundet frem til at det må være den næste generation af TX-P42G10E.

Er der nogen der kan give mig noget respons om denne? Søger man på TX-P42G11E på google kommer der ikke noget frem :(
Af Illgor
Jeg tror din lokale "expert" blot ikk har helt styr præcise betegnelser.
Mon ikke der er bare om et 42G10 som netop er den nyeste generation af panasonics skærme.
Du kan evt se de forskellige modeller på forsiden et sted (under nyheder).

Men når det er sagt så kan du roligt købe dig et 42G10 og blive ovenud glad for billedkvaliteten. Det er afløseren af PZ80 hvilket havde et fantastisk billede.
Du kan jo også vente til i morn hvor der efter sigende skulle komme en meget ventet test af netop 42G10 :p
Af urbananen
Hvis du lissom jeg, væbner dig med tålmodighed, så skulle der efter sigende ligge en test af den skærm på denne side i morgen
Af cowie
uha uha det vil jeg glæde mig til :)

Det er nok et generationsskifte til G11 der udkommer her i uge 14, men har ikke kunnet finde de præcise specifikationer på G11eren i forhold til G10eren.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du sikker på modelbetegnelsen? Og at ekspedienten ikke blot sagde "G11"? G11 kunne nemlig referere til "generation 11" plasma-panelerne og ikke til en specifik model. G11 er den forrige generation af Panasonics TV, såsom PZ80, PZ85 osv.
Senest rettet af Torben Rasmussen 23 mar 2009, 20:54, rettet i alt 3 gange.
Af stecherDK
Panasonic 42'' Plasma TV TXP42G10E er på internet bud hos Elgiganten til 8 999,-
Af cowie
yakken skrev:Er du sikker på modelbetegnelsen? Og at ekspedienten ikke blot sagde "G11"? G11 kunne nemlig referere til "generation 11" plasma-panelerne og ikke til en specifik model. G11 er den forrige generation af Panasonics TV, såsom PZ80, PZ85 osv.
Ham der ejer butikken er en bekendt, så jeg så en liste med kommende produkter de får ind i butikken. Navnet på den er TX-P42G11E. Udsalgsprisen vil blive 11,499,-. Ved dog ikke om det er tale om en tastefejl at der skulle stå G10 i stedet for G11.
Af Kief
stecherDK skrev:Panasonic 42'' Plasma TV TXP42G10E er på internet bud hos Elgiganten til 8 999,-
Link? Jeg synes ikke lige jeg kunne se den på deres hjemmeside?
Af Kief
Tak. Yderst interessant, det er "allerede" 1500 kr under de ellers oplyste priser - ser godt ud for mit kommende tv-køb.. Nu skal jeg lige have min ferie overstået, så køber jeg efter der og med alt held er priserne endnu engang lagt sig :)
Af Egelunden
ja det er da en helt okay pris.
nogen forbehold ved at købe igennem Elgiganten??

Hvis der er pixelfejl kan man så godt bytte det igen?

Havde nu ellers tænkt mig at købe det igennem et panasonic center men hvis jeg kan spare et par tusinde så vil jeg da hellere det :)
Af Silentbob
"Købte" den hos ElGiganten igår.

Var lidt bøvlet, da jeg ikke ville betale 500,- for fragt deres hjemmeside krævede. Så ringede til kundeservice for at høre om jeg ikke blot kunne hente den i en af deres butikker.

Det var ingen problem. Kunne sagtens købe den til internet pris i butikken, men den var ikke på lager i Holstebro (hvor jeg bor), men i Herning, Randers og Århus.

Smuttede til Herning hvor ekspedienten var lidt undrende, da der ikke var nogen på lager overhovedet i hele Jylland. Faktisk måtte jeg vise ham tilbudet på deres hjemmeside, da han ikke anede hvad jeg snakkede om:) Kiggede ham lidt over skulderen og lagde mærke deres standardpris er 11.999,-.

Han ringede så til kundeservice og efter 10 min, kunne jeg købe den til internetpris, mod et 10% depositum og afhentning på torsdag.
Brugeravatar
Af radiomand
Den udgave af G10 der sælges i faghandel hedder TX-P42G10E, og den der sælges i Expert hedder TX-P42GA11E, begge er med G12 panel.