Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

først og fremmest tak for et super forum, nu er jeg ikke den store "nørd" mht. hifi, men jeg prøver da at suge så meget til mig som muligt og mener selv jeg sætter mig godt ind i tingene, før jeg køber.

Jeg har netop købt Panasonics G10 42" - et køb primært baseret på input herfra, fra forumet på recorder.dk, og så selvfølgelig på at há set det live.

Jeg overvejede at vente på anmeldelsen her fra flatpanels, men var så tilfreds med hvad jeg så, da jeg var i Tapeconnection i fredags, at det røg med hjem med det samme. Nu venter jeg så spændt på Rasmus´s dom, og selvfølgelig på tips til at få indstillet det optimalt.

Ellers kan jeg sige, at jeg spillede en del PS3 på det her i weekenden, samt både så blueray, dvd og lidt fodbold via analog og i alle henseende var jeg mere end fuldt ud tilfreds. Jeg synes virkelig det står godt, og har aldrig set så sort sort - har desværre aldrig set et kalibreret Pioneer live. kan slet ikke få nok af at se på det - heldigvis er damen også vild med det :)

Det er dog mit første plasma og i den forbindelse har jeg lige et par nybegynder spørgsmål:

1) Er det stadigvæk nødvendigt/en god idé at køre en break-in DVD? eller alternativt det råd en anden gav med at afspille mp3 i et loop på PS3?

2) Nu afventer jeg som sagt at der kommer nogle mere konkrete råd mht. indstillinger, men er det stadigvæk en god idé at skrue ned for brightness osv. her i starten for at mindste risikoen for burn-in?

3) Er der ellers nogen ting jeg skal være opmærksom på?

på forhånd tak :)
Af jensot
Tillykke med dit flotte tv.

Jeg har lige selv været ude og se på den, og syntes den er meget flot, er bare i tvivl om jeg skal købe den i 46 tommer eller 50 tommer.

Kan desvære ikke hjælpe dig med dine ?, er selv med på en lytter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1) Nej, du behøver ikke køre break-in på Panas TV.
2) Ja, generelt vil lysstyrken alligevel være indstillet alt for højt, så den bør du som udgangspunkt skrue ned for.
Af Egelunden
Hvorfor behøver man ikke at køre break-in på panasonics tv??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fordi skærmen er så modstandsdygtig overfor burn-in at du ligeså godt kan se TV på skærmen frem for at brænde strøm af på ingenting.
Af F.Hansen
yakken skrev:1) Nej, du behøver ikke køre break-in på Panas TV.
2) Ja, generelt vil lysstyrken alligevel være indstillet alt for højt, så den bør du som udgangspunkt skrue ned for.
Takker :)

1) synes også jeg havde læst mig frem til at det ikke skulle være nødvendigt, men blev i tvivl fordi at flere på avsforum.com skrev de var igang med break-in.

2) har skruet lidt ned og afventer pt. tests for at se hvordan det kommer til at stå med de indstillinger som profferne anbefaler.

uanset hvad så er jeg virkelig virkelig tilfreds med det nye alter :)
Af kinoha
Tillykke med det nye samlingspunkt :-)

Jeg overvejer også at købe denne model - og hvis konen er tilfreds med udseende og jeg er tilfreds med billedkvaliteten, så kan det ik' blive meget bedre.

Hvordan var alteret til at vise fodbold ? Var der "slør-haler" efter bold, hakkende bevægelser o.lign. ?
Af F.Hansen
kinoha skrev:Tillykke med det nye samlingspunkt :-)

Jeg overvejer også at købe denne model - og hvis konen er tilfreds med udseende og jeg er tilfreds med billedkvaliteten, så kan det ik' blive meget bedre.

Hvordan var alteret til at vise fodbold ? Var der "slør-haler" efter bold, hakkende bevægelser o.lign. ?
Hej,

jeg bemærkede intet slør, hakkende bevægelser eller ligende. Har også spillet en del p3s, blandt andet 4 personer samtidigt i Motorstorm Pacific Rift, og har intet registreret.
Af bassman
Jeg har de samme erfaringer med mit G10. Film og fodbold er fint.

Eneste minus jeg har bemærket er lidt svag blæsestøj som høres når lyden slås fra.

F.Hansen, kan du også høre det på dit ?
Af F.Hansen
bassman skrev:Jeg har de samme erfaringer med mit G10. Film og fodbold er fint.

Eneste minus jeg har bemærket er lidt svag blæsestøj som høres når lyden slås fra.

F.Hansen, kan du også høre det på dit ?
Har ikke lagt mærke til det, men tjekker lige når jeg kommer hjem.

Uanset hvad så er det ikke noget som jeg vil tage som et minus - mit behov hedder PS3, DVD/Blueray samt lidt tv, primært fodbold og der er i alle tilfælde skruet godt op for lyden :)