Log ind med sociale netværk
30 mar 2009, 16:47
Samsungdk oplyste for ca. 3 uger siden, at problemet med blå blink sandsynligvis skyldes, at:
"Der skal skiftes et LVDS kabel i tv'et. LVDS kablet er det kabel, der går fra LD bordet ”lokal dimming” og til baggrundsbelysningen "dioderne”".
Er der nogen her, der har fået udført denne "reparation" og som kan oplyse, om det har hjulpet?
Er der ellers nogen, der har nyt at tilføje vedr. blå blink?
Hilsen
Niels O
"Der skal skiftes et LVDS kabel i tv'et. LVDS kablet er det kabel, der går fra LD bordet ”lokal dimming” og til baggrundsbelysningen "dioderne”".
Er der nogen her, der har fået udført denne "reparation" og som kan oplyse, om det har hjulpet?
Er der ellers nogen, der har nyt at tilføje vedr. blå blink?
Hilsen
Niels O
30 mar 2009, 17:33
Til mc7
Jeg fornemmer, at problemet med blå blink kan forekomme i mange situationer.
Jeg oplever det, når jeg ser hdtv, alm. digital tv og når tv'et står standby. Oplever blå blink ca. 1 gang om ugen.
Jeg har CA-Modul med kort fra YoySee.
Hilsen
Niels O
Jeg oplever det, når jeg ser hdtv, alm. digital tv og når tv'et står standby. Oplever blå blink ca. 1 gang om ugen.
Hilsen
Niels O
30 mar 2009, 17:38
Men er tv'et værd at købe..?
Niels O skrev:Til mc7OK
Hilsen
Niels O
Men er tv'et værd at købe..?
30 mar 2009, 19:39
Til mc7
Personligt synes jeg, at det er et fantastisk tv.
God sortgengivelse og en meget stor kontrast giver et flot billede. Jeg ved, at mange andre også er meget tilfreds med tv'et.
Sikkkert derfor mange også holder fast ved dette, trods den lidt irriterende fejl med blå blink.
Hilsen
Niels O
God sortgengivelse og en meget stor kontrast giver et flot billede. Jeg ved, at mange andre også er meget tilfreds med tv'et.
Sikkkert derfor mange også holder fast ved dette, trods den lidt irriterende fejl med blå blink.
Hilsen
Niels O
30 mar 2009, 19:47
Niels O skrev:Til mc7Har det DVB-C og hvis ja, bruger du det så? Kan ikke finde ud af hvor generende den manglende kanal-sortering er.. (den danske sorterings patch hjælper dog lidt på det)
Hilsen
Niels O
31 mar 2009, 20:54
Til mc7
Ja, det har DVB-C.
Mine kanaler er nu sorteret, så jeg har alle de danske liggende først, dvs. DR1 på plads 1, DR2 på plads 2, TV2 på plads 3 og så fremdeles. Det virker ok, selvom det selvfølgelig ville være rart. om man selv kunne tildele de enkelte kanaler de ønskede pladser.
PS. Det er ikke alle, der har kanalerne liggende som jeg har, men noget mere spredt.
Hilsen
Niels O
Ja, det har DVB-C.
Mine kanaler er nu sorteret, så jeg har alle de danske liggende først, dvs. DR1 på plads 1, DR2 på plads 2, TV2 på plads 3 og så fremdeles. Det virker ok, selvom det selvfølgelig ville være rart. om man selv kunne tildele de enkelte kanaler de ønskede pladser.
PS. Det er ikke alle, der har kanalerne liggende som jeg har, men noget mere spredt.
Hilsen
Niels O
02 apr 2009, 22:00
Jeg har snakket med samsung prestige og de fortæller at der er kommet en ny software update på samsungs hjemmeside.
Men det skulle ikke virke på blinkeproblemet.
Men det skulle ikke virke på blinkeproblemet.
14 apr 2009, 17:36
Så har Samsung åbenbart helt opgivet at løse problemet! Jeg er blevet tilbudt en rekvisition/ pengene tilbage til et andet apparat i den forretning jeg handlede i. Tankevækkende at Samsung skulle bruge et halvt år til at komme frem til det resultat!!
Er der kommet nye modeller fra Samsung der lever op til samme billedkvalitet og uden andre irriterende fejl???
For øvrigt har jeg oplevet at fjernsynet tænder sig selv i stedet for at gå i stand by, når der tændes på kontakten!
Har I andre i "klubben" gjort nye erfaringer omkring vores problem??
Er der kommet nye modeller fra Samsung der lever op til samme billedkvalitet og uden andre irriterende fejl???
For øvrigt har jeg oplevet at fjernsynet tænder sig selv i stedet for at gå i stand by, når der tændes på kontakten!
Har I andre i "klubben" gjort nye erfaringer omkring vores problem??
14 apr 2009, 18:42
Jag har pratat med en tekniker på samsung service i Sverige och enligt honom jobbar dom på en mjukvarulösning och att det finns ingen möjlighet att lösa problemet genom att byta ut någon del i TV.
Observera att först var jag i kontakt med en servicepartner till butiken där jag köpt TV:n dom hade ingen aning om att Samsung jobbade på detta. Deras förslag var att byta Mainboard. Samsung support visste inte heller om detta utan enbart Samsung Prestige Service.
Observera att först var jag i kontakt med en servicepartner till butiken där jag köpt TV:n dom hade ingen aning om att Samsung jobbade på detta. Deras förslag var att byta Mainboard. Samsung support visste inte heller om detta utan enbart Samsung Prestige Service.
16 maj 2009, 13:53
Hej Niels og andre fra "Blå Blink" klubben!
Jeg har fået en rekvisitionsseddel fra Samsung og de har hentet LE40A796R2W, og jeg har fået en model UE40B7070XXE fra Fona hvor jeg handlede. Samsung kontaktede mig og sagde de havde opgivet at løse problemet med de blå blink.
Jeg har dog ikke fået papirerne i orden fra Fona endnu!!!
UE40B7070 lever helt op til billedkvaliteten på LEA40796eren. Faktisk bedre farvekvalitet. Men lyden bærer præg af et panel på 3cm! Men helt sikkert et knaldgodt TV. Jeg håber da alle fra "klubben" har fået samme besked fra Samsung som jeg!
M.v.h.
hh2so4
Jeg har fået en rekvisitionsseddel fra Samsung og de har hentet LE40A796R2W, og jeg har fået en model UE40B7070XXE fra Fona hvor jeg handlede. Samsung kontaktede mig og sagde de havde opgivet at løse problemet med de blå blink.
Jeg har dog ikke fået papirerne i orden fra Fona endnu!!!
UE40B7070 lever helt op til billedkvaliteten på LEA40796eren. Faktisk bedre farvekvalitet. Men lyden bærer præg af et panel på 3cm! Men helt sikkert et knaldgodt TV. Jeg håber da alle fra "klubben" har fået samme besked fra Samsung som jeg!
M.v.h.
hh2so4
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto