Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DC85
Hejsa,

jeg leder efter en fladskærm på minimum 37" og helst under 5000 kr. Det er lidt ligemeget om den er HD ready eller Full HD, da det er den samlede pakke jeg går efter. Hellere en god HD ready end en billig Full HD.

Jeg har fundet en Toshiba 37XV555DG til 3870 kr, men jeg har ikke kunnet finde nogen anmeldelse af denne skærm :(

Er der nogen, der ved om den er noget værd?

Kom gerne med et forslag til en rigtig god skærm.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Keder desvære ikke noget til denne skærm, men vil foreslå som så mange andre her inde panasonic px80. Her får du en virklig god skærm til næsten ingen penge.
Af TYBO
Toshiba har altid været kendt for at her får du mest for pengene inde for LCD.
Af kamanski
Har tidligere været ejer af et Toshiba 42XV505D, som jeg går ud fra er nogenlunde det samme som 37XV555DG modellen.

Det er nemlig korrekt at Toshiba yder nogle af de bedste LCD skærme til billige priser. Min erfaring med mit tidligere TV (Toshiba 42XV505D) har kun tegnet godt og er sikker på at det også ville være gældene med 37XV555DG.

Billedekvalitet på Antenne/kabel-tv er fint, dog er lyden jævn og HD-kvaliteten er ikke overvælende på nogle måder. Alligevel så holder både billedekvaliteten og lyden sig på et rimeligt niveau.

Så til en pris af 3800, så kan du rolig kaste dig ud i Toshiba LCD, da disse TV storset aldrig skuffer.
Af DC85
Tak for de hurtige svar.

Jeg vil lige tage et kig på anmeldelsen af Panasonic PX80.

Jeg har også kun hørt godt om Toshibas LCD'er, men jeg lader mig ikke narre af rygter ;)

Det ville bare glæde mig hvis Flatpanels.dk tog den Toshiba serie op til test og kom med en professionel vurdering.

Til kamanski: Du skriver at HD-kvaliteten ikke er overvældende på nogle måder, hvad mener du så? Er den dårlig til at gengive HD?