Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cfp999
Gives der nogle anbefalinger på en 24" fladskærm til 2D CAD? I købsguiden anbefales ganske vist Eizo eller LaCie til grafikere, men jeg har ikke behov for nøjagtig farvegengivelse mv. og er derfor på udkig efter noget der evt. er en smule billigere. Det vigtigste er skarphed og kontrast, da det mest er linjer jeg har med at gøre. Som reference kan jeg fortælle, at jeg i forvejen har en Samsung 193p Plus som jeg er meget begejstret for. Den har så vidt jeg ved et PVA-panel, og mindre tror jeg ikke kan gøre det for mig. Hvilke skærme ville I anbefale?
Af waverider
Måske Samsung 244T? Den har ikke 10-bits farveangivelse, men väl 8-bit. Ljusstyrke 500 og kontrast: 1000. Den har en Super PVA panel som ska vara bedre överlag än panelen i 193p Plus.

Eller måske den nye 245T som ska komma i Juni?
Af cfp999
Tak for svarene. Samsung 244T og Acer AL2423W ser jo umiddelbart ganske ens ud på papiret. Desværre har jeg ikke kunne finde tilstrækkeligt med tekniske specifikationer på Acer´en. Ved I f.eks. hvilken panel-type der sidder i den? Man skulle tro at der måtte være noget der kunne retfærdiggøre den relativt store prisforskel mellem de to produkter.
Af cfp999
Tak for linket hightower. Hvis man ellers kan stole på oplysningerne er de tekniske specifikationer nærmest identiske, bortset fra panel-type P-MVA vs PVA. Acer kan endda leverer 6 ms mod Samsungs 8 ms. Lader til at være et godt køb.
Brugeravatar
Af hightower
Ja på papiret gør den. Desværre kan jeg heller ikke finde mere på den - og den fremgår kun på acer.com med nogle små gnidrede billeder og meget sparsom information. Måske skulle du prøve at smide et forslag om en anmeldelse under forslag kategorien hvis du ikke tør købe den uden videre.
Af CenTrixX
Måske et lidt sent spørgsmål men…

1. Hvad kommer 245T til at koste i DK??
2. Hvad er den præcise lanceringsdato?

//CenTrixX