Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cantona
Havde tænkt mig at købe et Samsung LE37A656 fladskærm. Kan se at den har dvbC tuner, men "kun" mpeg2.

1) Så vidt jeg kan læse mig frem til er det først nødvendigt at anskaffe sig mpeg4 i 2012, er dette korrekt?

2) Hvor meget koster det at få en mpeg4 boks? Kan det bedre betale sig at købe A676 som har mpeg4 nu?

3) Vi har stofanet. Hvilken betydning har det at tv`et "kun" har mpeg2 med dvbC i forhold til at tage digitalt tv? Skal jeg have ekstra boks for at kunne tage digital tv?

Takker for hjælpen.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1) Det er kun på DVB-T nettet at disse tidsangivelser gælder. Kabel-TV kanalerne i HD kræver MPEG4 for at kunne afvikles.

2) Du kan finde priser på boksene på din udbyders hjemmeside. Om det kan betale sig at købe 676 må være op til dig, idet du jo ikke får samme funktionalitet med en indbygget tuner ift. en ekstern boks. Du får eks. ikke en HDD recorder, pay-per-view eller "start forfra". Husk på at du også skal have et CA modul til TVet, som koster godt 500 kr. Heri skal dekoderkortet indsættes, og det hele skal sættes i TVet bagefter.

3) Alle HD kanaler er kodet i MPEG4, men jeg har ikke styr på hvor mange af Stofas kanaler der ellers er kodet med MPEG4.