Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Denger
Hvilken af disse 2 Sony modeller kan anbefales ?
Sony KDL-52W4500 eller den nye Sony KDL-52W5500, har hørt at 5500 har 8-panel istedet for 10-bit i 4500 men dette skulle engine 3 kompensere for er der nogen der har set eller hørt noget på nettet om de nye modeller ?
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Jeg har set 46W5500 i sidste uge og synes billede er blevet meget flottere end W4500. BE3 gør det virkelig godt.

Ang. 10bit panelet, kræver det jo at det du viser på skærmen, er optaget i med i 10bit for at du kan se nogen forskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når man taler om 10 bit, så er det altid den interne signalbehandling for LCDs vedkommende. Dvs. uanset hvad, så får du ikke vist 10 bit pr. farvekanal på selve TVet. Når TVet kan behandle data med 10 bits præcision, så får man, potentielt, en mere præcis farvebehandling. Om du så kan se det er ret tvivlsomt.
Af kallefrank
Jeg venter spændt på en anmeldelse ag 52W5500.

Du siger du har set modellen live"........hvad med det der clouding som er på W4500, så du noget af det....?
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Det var ikke noget jeg lagde mærke til på den. Men så den kun med blu-ray på og jeg havde ikke mulighed for at pille ved den.

DLNa funktion er blevet bedre, så der nu er mulighed for at køre video over netværket til skærmen.
Af xcardman
det ser man også næsten kun se i mørkeomgivelser, det kan man stort set ikke se i en butik med masser af lys.
LED vil bilve standard for lcd tv, da clouding forsvinder. Men desværre har led også nogle negative sider.
vurdere aldrig en skærm udfra HD, bare et råd