Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Haugaard
I panelet roser man 42PFL9803 som et godt valg, men hvad med 42PES0001H (Essene)?
Det er virkligt fedt desin, og ser i mine øjne ikke ud til at være væsentligt dårligere end 42PFL9803.
Er jeg helt galt på den, eller er det et FEDT fjernsyn?
Og med responstider på 2 MS, hvorfor er alle så SÅ meget mere fokuserede på f,eks. Sony?
Og hvor meget bedre,(hvis overhovedet) er Panasonic og Pioneer skærme? eller er det bare religion?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den primære forskel på Essence og 9803 er LED lux belsyningen, som vi beskriver i anmeldelsen af 9803. Hvis du piller dette ud af anmeldelsen, kan mange af punkterne også være repræsentative for Essence.

Pas på med at fokuser på responstidangivelsen. Godt nok oplyses den til 2 ms, men det er den hurtigste overgang mellem to farver, f.eks. mellem rød og grøn. Andre farveovergange, som f.eks. blå til gul kan sagtens være 20, 30 eller endda 40 ms. Der er derfor ingen pointe i at hænge sig i dette. Læs eventuelt mere her: http://www.flatpanels.dk/hvad.php#10 (afsnittet responstid).

Personligt synes jeg, at Pioneers skærme er noget bedre. Panasonic generelt er et svært begreb fordi de har så mange modeller. De bedste Panasonic modeller er i min mening dog også bedre.