Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadDuke
Hej, jeg vil høre om der er nogen af jer der kender noget nærmere til hvad der er udsigt til i forhold til fladskærme med DVB-S2 tuner.

Jeg har nemlig lige pensioneret min HTPC som jeg har brugt til at modtage Viasat med (i stedet for deres skod-box) - primært fordi min kone ikke er så 'imponeret' af stabiliteten på Vista mv.

Nu vil jeg så gerne prøve at rydde helt op i boxene, og få så meget som muligt i selve TV'et.

Nedenfor har jeg et par punkter jeg især ville finde lækkert:

Dual DVB-S2
Indbygget HD-recorder
"Lækkert" Interface
Dual CI-slot

Jeg har set at Loewe, NAD og Sharp i nogen grad kan tilbyde dette - deres interfaces leder imidlertid i højere grad tankerne hen på gamle DOS-programmer frem for skarpe HD-oplevelser. Derfor har disse ingen interesse.

Jeg har set at Panasonic har nogle modeller der kan tage 'FreeSat' i UK (e.g. TH-42PZ81B) - endda med CI! Er der nogen der ved om deres nye og spænderne modeller også vil kunne fås med DVB-S2 tuner? (enten i DK eller UK)

Jeg håber I kan berette om en masse spændene modeller

/MadDuke
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pioneer LX5090H har DVB-S2 tuner. Den har dog kun ét CI slot og ingen HD recorder.
Af MadDuke
Ov ja det havde jeg lige glemt - ellers et klasse TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I mit hovede opvejer den overlegne billedkvalitet helt klart manglerne fra din liste, så hvis du står og vil købe nu, så er der ikke nogen konkurrence på billedkvaliteten. Om du så kan få et CA modul der rent faktisk virker herhjemme er jeg ikke helt sikker på - det har du vel selv styr på?
Af MadDuke
Jeg tager måske fejl - men jeg forestiller mig at selvom det er et klasse tv, så kommer der nok snart nogle der i er nogenlunde samme klasse.

- Derudover så er det rent fysisk lidt for stort til vores stue... så vidt jeg ved skal man op i 50" for at få DVB-S tuner!

I øvtigt sætter jeg stor pris på at du ikke konsekvent afviser muligheden for CAM (hvilket mange andre gør!)
Jeg har nemlig kørt med både Canal Digital og Viasat i min HTPC tidligere. Det krævede naturligvis lidt opsætning, men det kom da til at kører!
(HD fra Viasat har jeg ikke været i stand til at løse)