Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mach
Hej alle,
Jeg har lige investeret i et Panasonic G10E. Den burde have DVB C tuner, men jeg kan ikke få tunere frem. Jeg kan kun vælge mellem analog og DVB T tuner.

Er der nogle som kan hjælpe??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er du sikker på at du har købt den danske version? De parallelimporterede versioner af Panasonics nye serie har ikke DVB-C.
Af mach
Jeg har købt det hos Panasonic Center i Rødovre, og fik at vide at der var DVB C tuner i det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige endnu et dumt spørgsmål så: Du har sat den til dit kabel-TV stik? Og har du købt et CA-modul og dekoderkort fra din kabel-TV udbyder?
Af mach
Jeg har sat antennestikket i og har fuldpakke fra yousee. Jeg har også et CA dekoder og et kort fra yousee. Jeg ved dog ikke om dekoder og kort er sat korrekt i.
Af mach
Jeg tror jeg har fundet problemt og løsningen. Man skal åbenbart ind i indstillingerne under DVB T tuneren, for at få DVB C tuneren frem =o)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg husker ikke hvordan kortet skal vende i kortlæseren, men det kan naturligvis vende forkert. Har du indtastet dit netværksnummer, eller kommer du slet ikke så langt?

... og har du læst manualen? Side 13 viser hvordan du kommer igang med kanal-søgningen (hvor valget af land vist er vigtigt).
Af mach
Det er lykkedes mig at finde alle kanaler, men kan ikke finde hvor jeg skal indtaste mit netværksnummer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis den har fundet kanalerne, så er det måske ikke nødvendigt? Normalt så skal der dog indtastes et netværksnummer til tuneren. Vil det sige at det virker nu så?
Af mach
Ja, det virker nu.
Mange tak for hjælpen.
Af Thomas T. Sørensen
Hej Mach.

Hvordan er billed kvaliteten så på dit nye Pana? Og er det muligt, at sortere de digitale kanaler efter eget ønske? Jeg ved, at der er problemer med Samsungs skærme med hensyn til sortering af DVB-C kanaler.

MVH Thomas
Af mach
Hej Thomas,
Jeg tror ikke det er muligt at sortere i DVB-C kanalerne, til gengæld kan man oprette 4 favotitlister, hvor man selv bestemmer hvilket kanaler man vil have og i hvilken rækkefølge. Man kan så let skifte mellem de forskellige favoritlister.
MVH
Mach
Af Egelunden
Hvordan er billedet på det??
Jeg har også kraftigt overvejet at købe det men venter lige på at testen kommer frem :)
Af Ands
hmm har selv købt denne G10. super lækker skærm. Flot billede, specielt ved DVD, også uden HDMI; )

Jeg har GAL-NET, kabel. og kan sku heller ikke lige finde de digitale kanaler, der skal, ifølge galnet, ikke bruges andet end dvb-c tuner, de kanalerne sendes ukodet. Men kan fandme ikke få dem frem.
Nogen andre der er fra fyn og har galnet/canaldigital?