Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har efterhånden ikke lavet andet end at prøve at finde det billigste og bedste sted at købe mig en PX80. Da jeg så endelig havde besluttet mig for at købe hos LCDplanet til 5200 - Skulle bare lige have penge tilbage fra skat, og SÅ! ...er der UDSOLGT!
Nu kan jeg ikke længere finde den hos nogle "fornuftige" forhandlere til en "fornuftig" pris.

Så kan man jo så sige at jeg er et fjols fordi jeg har ventet så længe med at købe (Har ville købe siden jeg meldte mig ind på flatpanels!).

Puha! Nu står jeg så i den forfærdelige situation at når jeg alligevel ikke kan få PX80´eren til omkring de 5000 så vil jeg måske bevæge mig op og så købe et til 7500 da jeg har fået lidt ekstra tilbage i SKAT.
Nu står valget så mellem et 42PZ80 hos en lidt "dodgy" forhandler eller et 42X10 hos ppradio... Men er X10 så de 2000 kr. mere værd end PX80? Jeg ved at PZ80 er det, men den er jo ikke en "ny" model som x10, som også er pænere.
Så kan jeg jo også vente til G10 kommer ned til 7500 men det tager vel i hvertfald et halvt år?
Eller man kan også... JADAJADA

Nu orker jeg ikke mere! Det er selvpineri af største grad! :s

Jeg kan ikke vælge...
En eller anden fortæl mig hvad jeg skal gøre og så lægger jeg alt på dennes skuldrer! ;)

Det skal bruges til: Film + Alm. Kabel TV + PS3
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stakkels dig. Det er en rigtig sur fornemmelse at "komme for sent" - især når man allerede ER kørt op til at "det er nu det er nu"!

Uanset hvad så er X10 et godt køb til prisen, men jeg synes du bør gøre op med dig selv om du har behov for de features X10 tilbyder. Dvs. DVB-C og MPEG4. Hvis ikke, så ville jeg gå efter PZ-modellen.
Af kaspar
Ja det er rigtig synd for mig ;) Arrh jeg weiner nu også meget...

Har sådan set ikke brug for Mpeg4 og DVB-C da jeg ikke har antenne signal og nok ikke får det foreløbigt...
Af kaspar
Hmmm nu kan jeg så se at pz80 er, fra igår, steget til 7900 kr. hos buyvision som de billigste...
Af ACH
lcd.dk har et px-8o til 5999 og så er det en dansk model.

MVH
Af kaspar
Jo, men når jeg nu ved at jeg kunne have fået den til 5200 igår så har man ikke rigtig lyst til at give 6000... Det var også en EA - model.
Jeg hælder mere og mere til X10 dels fordi det er den nyeste model og dels fordi jeg kan købe den hos et panasonic center hvor jeg ved at jeg kan få god service hvis der er noget galt med skærmen.

X10 koster dog 7500.
PZ80 koster 7900.

Hmm det kan være jeg skal lave det til en afstemning 8)
Af kskruger
Til Kaspar, det du skal være opmærksom på, når der kommer nye skærme på marked, så er prisen høj i starten. Og efter kort tid (1-2 mdr.) vil prisen hurtigt ligge sig tæt på hvad den gamle model kostede. Så enten skal du vente lidt, eller gå efter en PX80 eller PZ80, som stadige kan fåes til billige penge. Og det man har hørt til de nye modeller, så er der ikke sket de helt store forbedringer, i forhold til de gamle modeller.

PS PX80, kan fåes her til kr 5.690,-
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=347415

lcdplanet.dk har en 42X10 6490,-
http://lcdplanet.dk/produkter/5-panason ... ic-42x10e/
Af kaspar
Så lykkedes det!!!

Et stk. 42PX80 bestilt for 4999 kr. hos el24.dk. Virkede som en reel forhandler med danske vare og god service!

Tusind tak for hjælpen til alle herinde!

:D :D :D :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kskruger skrev:Til Kaspar, det du skal være opmærksom på, når der kommer nye skærme på marked, så er prisen høj i starten. Og efter kort tid (1-2 mdr.) vil prisen hurtigt ligge sig tæt på hvad den gamle model kostede. Så enten skal du vente lidt, eller gå efter en PX80 eller PZ80, som stadige kan fåes til billige penge.
Det tror jeg ikke nødvendigvis du skal regne med. Med PX80 var sagen en anden fordi stort set alle europæiske modeller var ens (dvs. de havde DVB-T), men med den nye serie er det kun de skandinaviske modeller der har DVB-C MPEG4 tuner. Det er derfor ikke muligt at parallelimportere i samme stil og derved skaffe fuldt funktionelle modeller til konkurrencedygtige priser.
kskruger skrev:lcdplanet.dk har en 42X10 6490,-
... den har ikke DVB-C.
Af kskruger
yakken skrev:
kskruger skrev:Til Kaspar, det du skal være opmærksom på, når der kommer nye skærme på marked, så er prisen høj i starten. Og efter kort tid (1-2 mdr.) vil prisen hurtigt ligge sig tæt på hvad den gamle model kostede. Så enten skal du vente lidt, eller gå efter en PX80 eller PZ80, som stadige kan fåes til billige penge.
Det tror jeg ikke nødvendigvis du skal regne med. Med PX80 var sagen en anden fordi stort set alle europæiske modeller var ens (dvs. de havde DVB-T), men med den nye serie er det kun de skandinaviske modeller der har DVB-C MPEG4 tuner. Det er derfor ikke muligt at parallelimportere i samme stil og derved skaffe fuldt funktionelle modeller til konkurrencedygtige priser.
kskruger skrev:lcdplanet.dk har en 42X10 6490,-
... den har ikke DVB-C.
Måske har du ret - måske ikke helt.

Vi har set det igen og igen, at folk faktisk næsten kun går efter prisen. Derfor vil der stadige være mange, som gerne vil købe til mindst mulig pris. Og glædeligt vælger de parallelimporteret modeller uden de indbyggede DVB T/C tuner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ændrer jo ikke på at det ikke er samme model der køres priskrig på. Med PX80 var modellerne helt ens, så der var ikke forskel på det parallelimporterede produkt og det danske. Det er ikke tilfældet nu. At man så måske er ligeglad med om produktet virker herhjemme er en anden sag, præcis som køb af PX80U eller PX80B var det.
Af slakke
lad mig se... køb en skærm til x antal kroner uden MPEG4 eller køb en dyrere skærm med MPEG4 som Måske ikke virker i DK så man alligevel skal ud og købe en extern box, Bagdel??........ Hmmmmmmm
Lasse666 skrev:Man burde vel købe den her:
http://buyvision.dk/shop/panasonic-th-4 ... -302p.html

Med mindre det er en bagdel, at den har MPEG4 tuner, som ikke kan er godkendt i DK?
Af kaspar
Det man burde gøre:

PX80EA - 4995 + 300 kr. shipping hos el24.dk

HQ Vægbeslag 37-63" (3,8 cm fra væggen) - 349 Kr.
2 M vinklet HDMI kabel - 95 Kr.
2,5 M Vinkel Antennekabel - 39 Kr. hos av-cables.dk
+ 75 kr. shipping.

Playstation 3 - 40 GB - 2.478 Kr. hos blockbuster online.

Total: 8331 KR.

Det har jeg gjort. 8)

Fjernsynet og kablerne bliver leveret imorgen! Playstationen "måske" imorgen ;)

av-cables.dk og el24.dk har ydet noget af den bedste service jeg længe har fået! Føler mig i bedre hænder end hvis jeg gik i FONA!