Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morientes
Hej

Er der nogle Samsung A796 ejere der har kunne aktivere game mode? Er det kun på en specifik HDMI port den virker?
Jeg kan umiddelbart kun aktivere PC mode på HDMI port 2 f.eks. Men game mode kan jeg ikke få til at virke nogle steder.
Jeg aktiverer en mode ved at redigere i navnet på SRC. Når jeg på HDMI port 2 skifter navn til PC hopper den automatisk over på PC-indstillingerne, men ved Game sker der ingen ting.

Grunden til at jeg gerne vil aktivere Game mode er for at forhindre lag i spil fra PS3, som jeg synes jeg har kunne fornemme noget af i Fifa09. Det lader også til at hjælpe at sætte den til PC mode, men jeg ville gerne prøve Game mode, da det jo er denne der er lavet til spil.

Endelig skriver Samsung, at hvis man har input fra en PC skal den helst være i HDMI port 2 med PC mode aktiveret. Hvorfor er det egentlig? Jeg har den nu i en anden port uden PC mode - det burde vel ikke være noget problem?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nogen gange virker disse game modes ikke sammen med 100 Hz systemerne. Prøv at slå 100 Hz på Tv'et fra og se om du ikke kan få gang i game mode herefter.

Input lag kan sagtens mærkes på mange Tv, så det er ikke fordi du er overfølsom. F.eks. på Sony ZX1 som jeg har stående lige nu, er input lag mærkbart uden game mode slået til. Og på Philips 9803 serie medfører HD Natural Motion en meget markant mængde input lag.
Af Morientes
Ok, tak for svaret.

Nu fandt jeg faktisk under Setup i menuen et punkt der hedder Entertainment, hvor man kan vælge "Game". Er dette den game mode folk taler om?
Grunden til at jeg er forvirret er at man også når man renamer SRC kan vælge Game, men denne lader ikke til at gøre noget, som jeg skrev i første post.

Det undrer mig dog lidt at Smart LED option'en ikke er "grå"'et ud i denne mode. Så vidt jeg har forstået burde den da være det i game mode? En del andre options er tilgengæld deaktiveret i denne mode lader det til.
Lige nu VÆLTER solen ind i min stue, så jeg kan ikke rigtig teste om Smart LED ER slået til eller den bare er deaktivet selvom punktet er tilgængeligt...kan intet se! :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja solen står også lavt her :-)

Jeg tror ikke umiddelbart, at der sker noget ved at du omdøber en indgang til Game. Det er så vidt jeg husker blot en label på Samsungs Tv, så man kan holde lidt orden på sine forskellige enheder i stedet for at alt blto kaldes HDMI1, HDMI2, SCART1 osv.

Jeg tror det i stedet er den Entertainmant mode du skal have aktiveret. Det med Smart LED ved jeg desværre ikke.
Af Morientes
Ok, mange tak for svaret.

Måske er der en anden der ved det med LED?
Af xprezz
game mode er den under entertainment ja. Du har en knap på fjernbetjeningen der der hedder e-mode mener jeg der giver adgang til det. Game mode begrænser en række af undermenuerne.

Jeg spiller meget xbox og synes dog aldrig jeg har oplevet lag. spiller meget rock band som er rimelig følsomt for lag uden problemer og kalibrering.
Af Morientes
Ok. Meget rart man kan skifte direkte via en knap på fjernbetjeningen.

Jeg er heller ikke helt sikker på om jeg har oplevet lag. Synes bare jeg har oplevet at Fifa09 (PS3) er lidt sløv i optrækket.

Men jeg synes det svært at finde ud af om det bare er indbildning...og jeg har svært ved at konkludere om Game mode gør en forskel. Egentlig lidt irriterende, fordi hvis den ikke gør en forskel gider man jo ikke have den på. Det er noget grimmere.