Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken model?

Af kaspar
X10 fordele: Nyt TV, Pænere design, Mpeg4 og DVB-C, Købes hos Panasonic center i DK - God service i tilfælde af der er noget galt med skærmen.
Pris. 7500.

PZ80 fordele: Bedre skærm, med Full HD (og bedre billede?).
Ulemper: Ikke dansk model købt fra tvivlsom forhandler.
Pris. 7900.
Af Sploink
X10 er afløseren for PX80.

Hvis du endelig skal sammenligne noget, må det da være G10 modellen
Af kaspar
Til Sploink: Det har du ret i teknisk, men ikke prismæssigt. Og desværre er det prisen, der afgøre det for mit vedkommende. 8)
Jeg kommer til at sidde over 4 meter fra min skærm så jeg kommer ikke til at kunne mærke Full HD.
Så jeg burde vel egentlig have sammenlignet X10 med PX80.
Hvor det vidst kun er kontrast forholdet der er forskelligt?
Har lige fået at vide i en anden tråd at man kan få X10 til 6500. Så det begynder at trække i den retning for mit vedkommende...
Af xcardman
4 meter afstand og hvis du ikke spiller eller har mediacenter. Køb du bare en x10. kontrasten er bedre på en x10 i forhold til px80. generelt er det en bedre skærm end en px80 Ikke en stor forskel, men den er der.
men du kan udmærket både spille og have media center på en x10.
blu-ray heller ingen problemer fra 4 meter eller for den sags skyld 2.5 meter. en x10 bruger også mindre strøm, det gjorde en px80 i hvert fald.

En G10 er nok en noget bedre skærm, men det får vi nok snart set i testen. Men en px80 er en rigtig god, som de fleste kan være tilfredse med. så en x10 vil være en rigtig god allround skærm og den burde alle købe istedet for et lcd under 10000 kr. Hvis man kun kigger på billedekvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. strømmen så husk på at G10 har Neo-PDP, der giver 3 gange så høj lysstyrke ved samme effektforbrug. Dvs. at du kan skrue tilsvarende meget ned for skærmens lysstyrke og derved opnå et lavere effektforbrug. Det får vi tal på når Rasmus får målt efter.
Af Egelunden
Glæder mig til at læse testen af G10 :)
Nogen som ved hvornår den bliver lagt ud??
Af poloeater
Jeg ville klart sige en PZ80, men det kan slet ikke fås længere. Der er kun få der har nogen få stykker tilbage og de ligger i ca. 9000 kr.
Har du set et sted man kan få dem til 7900kr. som reelt har nogen til salg?
Af bassman
Jeg har efterhånden fået set en del på mit 42"G10 og jeg bliver mere og mere tilfreds med det.
8)
Håber bare at der med tiden kommer en guide med DVB-C signalet ala den der er på DVB-T, men det er jo ikke G10's fejl.

Jeg ser mest alm. digital tv og man kan rigtig fornemme hvordan kvaliteten i de forskellige programmer den er, som om det nu er optagelserne og ikke TV'et der er flaskehalsen....

Eneste minus er lidt blæse støj som høres når man ex læser tekst-tv uden lyd på.
Af poloeater
Ja, det må siges at være en meget tvivlsom forhandler. Han skriver ikke engang om det er på lager.
Af lennon
bassman skrev:
Jeg ser mest alm. digital tv og man kan rigtig fornemme hvordan kvaliteten i de forskellige programmer den er, som om det nu er optagelserne og ikke TV'et der er flaskehalsen....
Det er nu ikke selve optagelserne der er problemet. Det er den digitale kompression, som for nogle kanalers vedkommende bliver presset til det uanstændige ! Noget man bla gør for at presse flest mulige kanaler ind på en satelit transponder.