Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lisborg
Hej jeg er nu ved at kigge på tv, har set en del på pz85 42" det skal primært bruges til spil og film, men os se tv, men det andet er vigtigst, det må gerne være større en 42" vil helst op i 46" men er ikk i stor betydning hvis jeg mister en del på billedet, har 9500 max. har set pz 85 i elgiganten til 8500 håber i kommer med nogle gode råd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ85 er en ganske udmærket skærm. Husk dog på at den ikke er forberedt til DVB-C eller MPEG4, så hvis du vil se HD TV via eks. kabel-TV, så skal der en ekstern boks kobles på. Hvis du vil undgå dette, så skal du se på de nye modeller fra Panasonic, men så bliver prisen pludselig også en helt anden.

Kan du leve med udsigten til at skulle have en ekstern boks koblet på ude i fremtiden, så er PZ85 et rigtigt godt valg.
Af lisborg
Tror at i 2011 - 2012 skal man alligevel ud og investere i en boks hvis du skal havde det optimale ud af dit tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det tror jeg så afgjort også. Ydermere så får man oftest mere funktionalitet med den eksterne boks ift. en indbygget tuner.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du kan lige nu få 46 tommeren i PZ80 serien hos PP Radio for 9000 kroner. Det er i min mening et super tilbud.

PZ80 serien er jo mere eller mindre identisk med PZ85. Den har et ekstra billedkredsløb, som jeg alligevel anbefaler at man slår fra, og så et lidt andet design.
Af lisborg
Er der nogle forskele på billedet mellem pz85 og pz80?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. PZ85 har noget der hedder "Intelligent Frame Creation" (IFC) som Rasmus også nævner. Det er forklaret i vores test af skærmen. Vi anbefaler dog at man slår det fra alligevel og så er der ingen forskel på de modellers billede.