Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på jagt efter en god skærm til billede redigering. Prisen må ikke overstige 4500 kr. Det må gerne være 24" - 30" hvis det er muligt.

Det som er vigtigt for mig er fave gengivelsen, men også responstiden, da jeg også gerne ville kunne bruge den til at spille på.

Jeg har kigget på LG W2600HP-BF men er meget i tvivl om hvordan den er til at redigere billeder på. Nogen der har erfaring med denne skærm? Og ville den eventuelt kunne opfylde mine krav?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du blot husker på, at man får hvad man betaler for, så vil nævnte skærm nok kunne opfylde dine behov. Jeg har dog lidt svært ved at se i vores database om det virkelig er S-IPS versionen du har kig på eller om det er deres TN version. S-IPS versionen er OK, men TN versionen kan ikke anbefales.

Hvis du går ned i 24" så kan du evt. se på HP L2475 (som er anmeldt her på siden) eller Dell 2407WFP, som kan købes fra dustinhome.dk til den pris du nævner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vil farverne i det mindste være udmærkede. Sortgengivelsen vil det dog halte lidt med, da S-IPS traditionelt set ikke kan levere helt så dybe sorte farver, som eks. S-PVA kan. Det kan du læse om i de anmeldelser vi har af skærme baseret på teknologien (eks. HP L2475).
Brugeravatar
Af nightrhyme
Bliver lige nød til at blande mig lidt.
Har ejet pågældende skærm (en uge) Og desuden også HP lp2475w

LG'en egner sig bestemt ikke til billede redigering.
Selv hvis man opstøver V2.

Den lider under heftig banding selvom v2 har forbedret det en smule. Dertil kommer dens overdrevne brightness selv ved brightness sat til 0 (prad.de målte den til 166cd/m2 ved 0 brightness))

Læs evt: http://www.prad.de/en/monitore/review/2 ... 600hp.html

Hold dig til HP lp2475w eller evt Philips 240PW9ES/00 der indeholder samme panel. Har dog ikke set den i aktion.

Begge skærme er iøvrigt H-IPS baserede
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Godt input. Har problematikken omkring 2600-modellen været nævnt af dig før? Hvis ja, så er jeg ked af at jeg ikke huskede den.

Prad angiver da at de kan få den ned under 120 cd/m2 i rev. 2? Så vidt jeg kan læse mig til, så er revision 2 forbedret ret meget på mange punkter. Om man så får rev. 2 via DustinHome er en anden sag...
Brugeravatar
Af nightrhyme
yakken skrev:Godt input. Har problematikken omkring 2600-modellen været nævnt af dig før? Hvis ja, så er jeg ked af at jeg ikke huskede den.

Prad angiver da at de kan få den ned under 120 cd/m2 i rev. 2? Så vidt jeg kan læse mig til, så er revision 2 forbedret ret meget på mange punkter. Om man så får rev. 2 via DustinHome er en anden sag...
Har desværre ikke ytret mig tidligere om LG'en så din hukommelse fejler intet Yakken

Men glemte at understrege at den LG W2600HP jeg havde hjemme faktisk var rev.2 og at prad.de's review derfor er en anelse misvisende da der stadigt eksisterer voldsomme banding problemer. Jeg har jo kun oplevet rev.2 og tør derfor ikke tænke på hvor slem banding var på rev.1.

Mht.Prad's opnåelse af 120 cd/m2 skete dette hvis kun ved benyttelse af en smule panel-blocking men det er vist mere dit felt yakken 8)

Det korte af det lange var at den ved almindeligt brug ved 0 brightness var ved at brænde øjnene ind i hovedet på mig :s

Til slut vil jeg da lige understrege at denne skærm bestemt ikke er uinterssant. Specielt til prisen. Den henvender sig blot mere til gameren da den kan præstere det laveste input lag for et ips panel på markedet pt. og den er klasser bedre end havd er ellers findes af 26" TN skidt derude O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hmmm, overall så synes jeg ikke at det lyder som den bedste anbefaling af en skærm, så mit forbehold med "du får hvad du betaler for" var måske lidt for "spot on" end jeg havde regnet med :(

Mon ikke de blot justerer RGB værdierne nedad og derved begrænser lysstyrken. Det kan lade sig gøre, men af og til medfører det mere upræcise farver.
Brugeravatar
Af nightrhyme
yakken skrev:Hmmm, overall så synes jeg ikke at det lyder som den bedste anbefaling af en skærm, så mit forbehold med "du får hvad du betaler for" var måske lidt for "spot on" end jeg havde regnet med :(

Mon ikke de blot justerer RGB værdierne nedad og derved begrænser lysstyrken. Det kan lade sig gøre, men af og til medfører det mere upræcise farver.
Forsøgte selv at opnå lavere brightness ved at nedjustere RGB det hjalp dog ikke meget. Tror Prad har måtte justere i grafikkortet brightness for at opnå 120cd/m2