Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niklas Høvring
Jeg er indforstået med, at der ikke skal oprettes ensartede spørgsmål i dette forum, da dette vil blive forvirrende og en belastning ...

Dog har jeg ikke kunne finde svar på mine spekulationer omkring hvorvidt Pioneers LCD TV kan måle sig med konkurrenternes fx Sony og Samsung ... (har heller ikke kunnet finde en forhandler der havde KRL-46V udstillet , kun 32" og 37"

Jeg har nemlig forelsket mig i et Pioneer KRL-46V: (http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63 ... index.html) og har også læst jeres kanone test af samme grundigt igennem... Men kan ikke finde ud af i hvilken ende af skalaen Tv'et ligger, og dermed om man bliver tørret et hvis sted ved at falde for Pioneers design så at sige... Har også haft kig på disse:

Sony KDL46W4000K

Samsung LE46A676

Så beder lidt om hjælp til valg af TV da jeg er helt ny på området, og kun har læst mig til de uendeligt mange parametre der skal kigges efter... Er det gode TV jeg har fundet, eller findes der meget bedre alternativer i størrelsen 46" og med LCD ??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det var mig der testede Pioneer første satsning på LCD teknologien og havde den også stående i 3-4 uger. OG umiddelbart vil jeg sige, at Pioneers indtræden i LCD lejren er en fiasko.

Skærmen har som sådan ret mange gode egenskaber, der er lovende, men på grund af de ret markante "fejl" skærmen lider under, trækkes hele oplevelsen ret markant ned.

Personligt ville jeg ikke satse på den. Nogle af de billedmæssige egenskaber ligger bestemt i toppen, hvis man ser på dem specifikt, men billedkvaliteten er jo en summering af det hele og her synes jeg faktisk ikke Pioneers LCD-TV ligger over midten.

Jeg var f.eks. meget mere begejstret for Samsung 8-serie der i min mening leverer overraskende meget, når man får rodet lidt med indstillingerne. Sony er også et bud.

Det er i øvrigt helt i orden at oprette tråde med enkelte spørgsmål, specielt når der er skrevet så lidt om modellen. Det bliver bare uoverskueligt, hvis der bliver oprettet for mange tråde om de samme skærme. Panasonic er et godt eksempel. Der popper ret mange op, og så så vi hellere at man holder de simple, korte spørgsmål til en af de store tråde. :)
Af Niklas Høvring
Tak for det hurtige svar, jeg må sige at være imponeret over seriøsiteten på denne side ;)

Dog ærger det mig, at svaret faldte til den side, da jeg synes fjernsynet er af super lækkert design og passer lige til mig mht. til den faktor... men det er selvfølgelig en mindre detalje når det er et TV man snakker om ;)

Jeg kan så forstå på det hele, at man skal vælge KURO Plasma fra Pioneer istedet hehe 8)