Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ivandahl
Ved lidt surfen rundt her i de sene timer faldt jeg over noget for mig nyt ang lg's 2009 serie, det ser ikke ud til at lg har opgivet at få disse plasmamodeller på markedet.
Og som jeg læser det det, ser det ud til at pris kontra ydelse passer meget godt og vil gøre det til et fint køb, ser ud til at de banker panas billig-modeller af banen mht til billedekvalitet, design er self ret individuelt - men her er der ikke mange af de andre der kan være med.

Men her er lige et par links
http://www.pricerunner.se/pl/2-1217854/ ... ountries=1
http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... asma-TV/p1
http://www.prylportalen.se/artikel/test ... 6-798.html

Starten af ápril er det flere af de udenlandske sælgere angiver som release

og ja den er bl.a. med mpeg 4 boxer godkendt tuner
Brugeravatar
Af kthomsen
"de banker panas billig-modeller af banen mht til billedekvalitet"

Ifølge den svenske review går den lige op med den gamle Panasonic PZ800. Jeg venter nu stadig på at høre om de nye panasonic modeller der er kommet ud! :)
Af sketchpad
Efter det jeg har set fra det LG jeg har købt, vil jeg
tro LG kommer til at dominere plasma på et tidspunkt hvis
de forsætter som de gør. Jeg tør med glæde sammenligne
det med både Pioneer og Panasonic når det er tunet ordentlig.

Der har dog været problemer med LG's ældre/tidligere modeller
mht. IR, Trailing & Burn-in, larmende omformere m.m. Der er
ingen tvivl om at det har været vokseværk ;)
Af Illgor
Hvis den går lige op med pana pz800 så må man sige at billedkvaliteten er i top.
Ja, LG kan få en god andel med den stil de lægger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
sketchpad skrev:Jeg tør med glæde sammenligne
det med både Pioneer og Panasonic når det er tunet ordentlig.
Du skal være velkommen. Jeg tør godt gætte på udfaldet uanset hvordan du tuner LG skærmen overfor Pioneers ;) Det skal ikke være for at bashe LG, men i den mere professionelle del af branchen (folk der kalibrerer hjemmebiografer eksempelvis) er der vist bred enighed om hvad der ligger forrest i feltet - ikke at det betyder noget nu hvor Pioneer ikke er en aktiv spiller ret meget længere...
Af ivandahl
tests af de billigeste nye panasonic er jo ikke faldet specielt heldigt ud, og en evt sammenligning med et pz800 er jo fint stempel ;)
Men designet er temmeligt fedt
Af lennon
Nu er det vel også lidt tidligt,at vurdere om LG fortsætter med plasma ? Dette års modeller var jo på trapperne da udmeldingen kom. Og det er trods alt ikke med tilbagevirkende kraft - hvis de stopper :( Lad os se om et år . .

Er alle LG´s nye med ægte 24p understøttelse ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ivandahl skrev:tests af de billigeste nye panasonic er jo ikke faldet specielt heldigt ud, og en evt sammenligning med et pz800 er jo fint stempel ;)
Men designet er temmeligt fedt
Jeg tror man skal tage det i lyset af, at forventningerne også er skruet meget op. De billigste Panasonic skærme har aldrig pralet med at kunne tage kampen op med de bedste skærme. Set i det lys synes jeg - ud fra det jeg indtil videre har hørt - egentlig at f.eks. X10 er en værdig arvtager til PX80. Der er ikke sket kæmpe fremskridt, men der er sket nogle mindre forbedringer.
Af ivandahl
lennon skrev:Nu er det vel også lidt tidligt,at vurdere om LG fortsætter med plasma ? Dette års modeller var jo på trapperne da udmeldingen kom. Og det er trods alt ikke med tilbagevirkende kraft - hvis de stopper :( Lad os se om et år . .

Der var faktisk tale om at droppe 2009 modellerne
Af lennon
ivandahl skrev:
lennon skrev:Nu er det vel også lidt tidligt,at vurdere om LG fortsætter med plasma ? Dette års modeller var jo på trapperne da udmeldingen kom. Og det er trods alt ikke med tilbagevirkende kraft - hvis de stopper :( Lad os se om et år . .

Der var faktisk tale om at droppe 2009 modellerne
Meddelelsen blev bekendtgjort sids i februar, - hvor LG´s 2009 produkter var på vej ud i butikkerne. Men derfor kunne de selvfølgelig godt lukke ned for produktionen, - og sælge ud. Jeg tolker det dog som om,at pessimismen omhandler en eventuel 2010 plasma line-up . ?