Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Først og fremmest tak til alle de mennesker der bruger så meget tid på at teste, anbefale, skrive guide´s mm. :)
Skærmen skal bruges til tv, dwd, blu ray, samt spille musik og vise billeder og film fra min mac.
Hvad skal jeg købe?
Ifølge Tænk og denne side skulle kdl40X3500 være det bedste, men er det stadigvæk det?
Jeg har også set på NAD A2, Sony 40X4500 samt 40W5500

Jeg har tdc kabel (lille pakke)

PFT Jacob
Af cannavaro
Det må være en ældre anmeldelse, som du har læst via Tænk, for KDLX3500 er efterhånden en gammel model, som dog stadigvæk holder højt niveau, men ikke én af de bedste idag, og samtidig er den erstattet med X4500, som du også har med i overvejelserne.

Lige PT er X4500 mit bedste bud. Det er trods alt Sony's absolutte topmodel i dén størrelse, og billedet er utvivlsomt fantastisk, og fyldt til randen med features og funktioner. Selvsamme model kan fåes i 46", med LED, hvilket hæver billedkvaliteten, og sænker strømforbruget betydeligt, omend den er på den forkerte side af 20000 Kr. Til gengæld får du én af de absolut bedste skærme på markedet.

NAD er et fleksibelt tv, ligesom Sony, men billedmæssigt skuffer det mig. Her kan de ikke være med, i forhold til den øvrige klasse. W5500 er stadigvæk en hel ny model, og derfor er den svær at bedømme. Det bliver spændende at se deres nye billedbehandlingssytem, Bravia Engine 3, og om der reelt set er forbedringer at spore, i forhold til Bravia Engine 2. Men hvorom alting er, tror jeg stadigvæk på, at X4500 er kongen.
Af lennon
Ved ikke hvor meget bedre kvaliteten er på X4500 vs W4500 i 40" størrelsen ?

Men hvis du vægter billedkvaliteten højt bør du da også se på Panasonics 42"PZ800 .
Af dk_akj
Og LG lejrens obligatoriske bud:

50PG6000 eller 50PG7000, design og billedkvalitet i top.

Mvh
Anders
Af King505
Tak for jeres input, jeg vil gå i byen og se nærmere på dem.

Jeg vil helst ikke handle i de store kæder så er der nogle tip til hvor jeg kan se

th pz 800
pz82
tx p42g10e

Gerne nord for KBH.

PS er det muligt at høbe nogle af disse skærme i Sverige og spare

vh jacob
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er PZ82 for en model? Uanset hvad så bør du holde dig fra modeller der ikke hedder PZ80 eller PZ85, da de ikke vil være rettet mod det danske marked.