Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lyricman
Jeg har for nylig fået Samsung HD digi-modtager ind af døren. Jeg tilslutter til mit PX80 og erfarer at boksen finder 212 kanaler (tv og radio)

Først blev jeg glad og tænkte at det bliver jeg glad for - tak Yousee :D
Så kommer jeg i tanker om at jeg bestilte mellempakken med 4 favoritkanaler - og selv med hovedregning bliver det ikke 212 :o Jeg tør ikke ringe til Yousee - jeg har ihvertfald udsat det gang på gang (der var lige noget jeg skulle se O_O )

Er der andre der har oplevet at Yousee sender alt - og hvad de gør ved det? Det kan også være et intro-tilbud ::l

Hvad gør jeg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er helt normalt. Du får alle kanaler i 1 måned hvorefter der lukkes for dem du ikke har bestilt.
Af Kief
Uden at hænge mig op på noget, så tror jeg nok at Yousee har åbnet for alle "sluser" her den første måned og så skær de det ned efterfølgende.. En smart måde at få folk til at opgradere når du nu ikke længere kan se Paradise Hotel eller Animal Planet... (samme ting i bund og grund) :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er kun én måned.
Af lyricman
Tak for det... Så vil jeg nyde golfbolde, krybdyr og clint eastwood i HD :) - og det er ikke samtidig ;;)
Af Yomellamo
yakken skrev:Det er helt normalt. Du får alle kanaler i 1 måned hvorefter der lukkes for dem du ikke har bestilt.
Hvordan gør de egentlig det i praksis? Vil det sige at Yousee "kommunikerer" med det programkort man køber hos dem?
Af dkscan
Ja de sender opdateringer ud til kortet, f.eks. hvis du tegner abonnement på en programpakke og ligeledes sender de opdateringer ud, der forlænger eksisterende abonnementer.
Af Yomellamo
Ok, dvs. man kan ikke uden videre låne en andens kort? Altså hvis de kan kæde kortet og en adresse sammen, og de ikke accepterer at man bruger andres kort..

Jeg har en kammerat der skal ud at rejse, og jeg ville låne hans programkort imens, så jeg kan se om det er noget der er værd at købe. Men hvis Yousee kan se at jeg bruger hans kort, og de bliver sure over det, så kan det ikke betale sig at prøve..
Af Zesus
Paradise Hotel !?

Ville godt betale for det ikke kom
Af dkscan
Du kan sagtens låne et kort. YouSee kobler ikke deres kort til en specifik modtageboks eller tv og opdateringen af kortene er ren envejs kommunikation fra YouSee og ud til kortet.
Af Yomellamo
dkscan skrev:Du kan sagtens låne et kort. YouSee kobler ikke deres kort til en specifik modtageboks eller tv og opdateringen af kortene er ren envejs kommunikation fra YouSee og ud til kortet.
Tak for svar!
Ok, det lyder godt. Så kan jeg vel fint bruge hans kort i et par måneder. Men jeg har set, at man skal "registrere" kortet til et givent netværksnummer, når man begynder at bruge det. Men er dette nummer så bare noget man indtaster i tv'et?
Jeg har vist bare ikke helt forstået, hvordan man kan købe et kort og aktivere det i fx. jylland, hvor man så har alle kanaler gratis i en måned. Hvordan styrer yousee så, at man ikke har alle kanaler længere, hvis det kommer over på et andet netværksnummer i fx. København?
Af dkscan
Netværksnummeret har ikke noget med registrering af kortet at gøre men fortæller modtager/tv hvordan den skal foretage kanalsøgning. Kanalsøgningen kan for den sags skyld foretages helt uden at kortet er sat i.
Af Yomellamo
dkscan skrev:Netværksnummeret har ikke noget med registrering af kortet at gøre men fortæller modtager/tv hvordan den skal foretage kanalsøgning. Kanalsøgningen kan for den sags skyld foretages helt uden at kortet er sat i.
Det lyder rigtig godt!
Men jeg må indrømme at det stadig er lidt en gåde for mig hvordan de rent praktisk styrer hvad man har adgang til, hvis de ikke kan registrere kortet på en specifik abonnent. Hvis man fx. køber deres HD-pakke, så skal de vel åbne for et eller andet på din adresse? Eller sender de bare "tilladelsen" ud til kortet, og så er det lige meget hvor kortet befinder sig? Hmm O-O
Af dkscan
Hvert kort har et entydigt nummer og reagerer på de opdateringer, der kommer til netop dette nummer,
YouSee har registreret hvilket kort en given abonnent har og når man bestiller en ny programpakke, så udsendes der opdatering vedrørende dette og kortet vil så fange denne opdatering uanset hvor det befinder sig blot det sidder i en modtager, der er koblet på YouSee's net.

Det er helt samme princip, som man anvender til kort på satellit-tv, hvor det jo ikke engang i teorien er muligt at skelne mellem hvilket signal, der sendes til den enkelte abonnent.