Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sivasli_
Hey alle,

Jeg har et Samsung tv hvor jeg har tilsluttet en Yousee boks via HDMI, men det er mega iriterrende at man skal trykke på source 3 gange for at komme til HDMI 1 og man skal forbi ext 1 og ext 2. KAn man ikke indstille den til at HDMI 1 og HDMI 2 fx kommer først når man trykker source??

på forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvilket Samsung Tv er der tale om? De nye brude umiddelbart kun vælge de inputs der er aktive - altså tilsluttet noget til.

Derudover er jeg dog rørende enig i, at det er pisseirriterende, at man skal cykle igennem source listen på Samsungs Tv. Hvad er en liste med indgange, som alle andre producenter benytter, gjort?
Af Sivasli_
Hey du,

Der er tale om et Le40N87. Jeg har kun en pS3 og en Yousee harddisk boks tilsluttet, og de er tilsluttet via HDMI 1 og HDMI 2.

Jeg håbede også på at man evt. kunne ændre listen således at det kun var dem der havde noget tilsluttet eller man selv kunne lave sin liste, men jeg har ikke fundet noget endnu.

Håber du kan hjælpe :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke fundet nogen måde at gøre det på de gamle modeller, desværre.
Af Sivasli_
Hmm kedeligt yakken..

Hvordan gør man det på de nye modeller? Det kan være det stadig virker..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I de nye modeller detekterer TVet vist selv hvor der sidder noget og cykler ikke igennem inputs, der ikke har noget udstyr tilsluttet.
Af Sivasli_
hmm det var da ærgeligt.. Det er bare mega træls at man skal cykle rundt inden man kan komme til HDMI