Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Illgor
Jeps - bestilt hos min lokale panamand. Havde egentlig tænkt G10, men hva fanden..har jo ventet så længe, så kan man vel godt vente et par måneder endnu! Og måske pana ændrer mening og sender dem ud en smule før :p
Af Arcona
US S1 modellen har NeoPDP, så forstår jeg bedre billedet er så flot :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Arcona skrev:US S1 modellen har NeoPDP, så forstår jeg bedre billedet er så flot :)
NeoPDP er da blot deres strømbesparende paneler. NeoPDP giver, mere præcist, tre gange så meget lys ved samme effektforbrug, hvilket er ækvivalent med en drasktisk reduktion af effekt ved samme lysstyrke som forrige generation af plasma-TV. Men det har altså ikke noget med kvaliteten af selve billedet at gøre.

Samtidigt er NeoPDP også lidt tyndere end de traditionelle modeller.
Af Arcona
Ikke kun Neopdp, S1 har samme specs som G1 i USA, pånær THX.

Farverne ser meget flottere ud end på Kuro 5090 billederne som i tog til testen, og lysstyrken er meget høj. Men man kan jo ikke bedømme fra billeder :)
Senest rettet af Arcona 08 mar 2009, 18:06, rettet i alt 3 gange.
Af Illgor
Er der virkelig ingen herinde fra som har fået et G10 model hjem? PPradio har det jo allerede på lager ;)
Brugeravatar
Af herbstmeister
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan hermed bekræfte, at jeg netop har modtaget G10 i 42 tommer.

Det er modellen TX-42G10E. Den vil blive testet her på siden snarest 8)
Super :D Glæder mig til at høre dommen. Tester i også X10, eller ligger den for meget op af X80 modellen?
Illgor skrev:Er der virkelig ingen herinde fra som har fået et G10 model hjem? PPradio har det jo allerede på lager
Og de er allerede begyndt at sænke prisen efter kun en uge. Internetpriser på 42X10 til 7500 og 42G10 til 10500. Fortsæt bare dén udvikling... :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
herbstmeister skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan hermed bekræfte, at jeg netop har modtaget G10 i 42 tommer.

Det er modellen TX-42G10E. Den vil blive testet her på siden snarest 8)
Super :D Glæder mig til at høre dommen. Tester i også X10, eller ligger den for meget op af X80 modellen?
Jeg er ikke helt sikker endnu. Jeg skal lige høre lidt tilbagemeldinger på den, blandt andet hvordan den klarer det i forhold til PX80. Hvis jeg tager den ind, bliver det dog efter G10 anmeldelsen.
Af Arcona
De første tests er kommet, og G10 er klart bedre end PZ800. Den eneste "fejl" ved US versionen af G10, er farverne, og der mangler nogle muligheder for at tweake farverne.

EU versionen skulle kunne tweake farverne mere, og der er måske også flere gråtoner.

Så ser stadig frem til en anmeldelse af en Europæisk G10. Hvis farverne er "dårlige" på EU G10 også, venter jeg til V10 kommer.

Iøvrigt har alle Panasonic Center forhandlerne sænket priserne på de nye modeller idag!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Yes, man har nogle farveinsdtillingsmuligheder og desuden en gamma indstilling. Den sidste er en fed feature, fordi de gamle apparater typisk kørte med en lidt for lav gamma. Det giver et lidt livløst, mælket billede, som nogen også klagede over efter vores forslag til indstillinger.

Indstillingen til farver er dog ikke komplet. Man kan indstille blå og rød - ikke grøn. Hvad det får af betydning i praksis ved jeg dog ikke endnu. SÅ langt er jeg ikke nået med anmeldelsen på nuværende tidspunkt :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14