Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af popme
Hej er ny her men har været inde og læse på jeres fremragende forum før, og jeg syntes at jeg har set en som havde lagt hans settings her for et nyt plasma pio 5090H , men kan ikke finde det :o . så hvis der var en der kunde hjælpe med et link

på forhånden tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og hvis du vil have lidt input til indstilling af enkeltfarverne, så er der en stor tråd om indkøb af 5090 i sverige hvori et link til AV-forums kan give dig flere detaljer. Jeg benytter selv noget der kommer tæt på de indstillinger og det ser godt ud.
Af popme
Hey 1000 tak det var lige det jeg søgte :) :)
Brugeravatar
Af Tobster
yakken skrev:Og hvis du vil have lidt input til indstilling af enkeltfarverne, så er der en stor tråd om indkøb af 5090 i sverige hvori et link til AV-forums kan give dig flere detaljer. Jeg benytter selv noget der kommer tæt på de indstillinger og det ser godt ud.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=9964 :)
Af popme
er det den her i henviser til: LX5090 Sky HD & Blue Ray.txt og kan den bruges fra dag 1 eller er det først efter de 200 timer ?
Brugeravatar
Af Tobster
Ja - På et Pioneer TV skal du ikke bekymre dig om de 200 timer...
Af popme
cool tak, kan ikke vente til min stue er færdig så jeg kan få det tv hjem (B prøver på at blive så klog på det inden jeg får det ,så jeg barer kan komme igang med at nyde det (B (B hvad med kalibrering skal man ikke vente med det heller, og er der nogle i nordjylland der kan det
Af urbananen
Hvorfor skal man vente 200 timer med at kallibrere, når farverne nærmest bliver tonet ned?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fordi fosforen opfører sig anderledes i de første timer.
Af urbananen
Og hvordan har det indflydelse, hvis man har tallene man skal bruge, fra eksempelvis jer af, eller en anden side?
Retter det sig så ikke langsomt ind, eller?
Jeg tænkte bare at fosforen måske ikke kunne tåle man skruede for meget op for kontrast og lys, da det så ville brænde fast meget let, eller noget i den stil.
Af jb17j
kan man se hvor mange timer man har haft skærm tændt, hvor og hvordan

mvh Jan B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
urbananen skrev:Og hvordan har det indflydelse, hvis man har tallene man skal bruge, fra eksempelvis jer af, eller en anden side?
Retter det sig så ikke langsomt ind, eller?
Jeg tænkte bare at fosforen måske ikke kunne tåle man skruede for meget op for kontrast og lys, da det så ville brænde fast meget let, eller noget i den stil.
Nåh, på den måde - jo, det retter sig ind. Det er jo heller ikke "kalibrering" du foretager dér. Det er jo blot en indtastning af nogle værdier for farver mv.

En kalibrering er en fysisk udmåling af dit TVs formåen med det samme udstyr som vi bruger her på siden. Når du kalibrerer TVet, så er det ret vigtigt at du ikke får målt nogle værdier, som måske ser fine ud lige i starten, men som så skrider i udseende fordi du ælder plasmacellerne hurtigt i starten. Man betaler en god portion penge for denne måling, som således vil være spildt hvis man gør det i de tidlige timer.