Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har på YouSee's hjemmeside ikke fået et klart svar på om dette er teknisk muligt. Jeg har endnu ikke boksen så har ikke haft mulighed for at se på det med egne øjne. Min trådløse router står langt fra mit TV (og min kommende hd-boks), vil derfor høre om der er nogen der ved om det er praktisk muligt at forbinde YouSee's (Samsung) HD boks med internettet trådløst, så man kan bruge de features som internet adgang medfører?

Håber på et par gode svar.
Af Legio
Jeg kender ikke YouSee boksen, men der den mulighed at du anvender en trådløs Bridge, eller accesspoint med denne funktion.

Her er et link til EDBpriser.dk hvor jeg har lavet søgningen for dig... Så kan du jo beslutte dig for om du vil bruge penge på det ;)

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ubmit.y=15

Andre fordele ved en bruge en trådløs bridge er hvis du har et tv med DLNA, så kan du streame film direkte fra en pc i huset til TV'et, uden ledninger selvfølelig ;)

Har dog ikke undersøgt om båndbredden i 802.11g (54mbit)standarden kan bruges, eller om man skal op i 802.11N (ca. 300mbit) standarden.
Af lyricman
Jeg stiller lige det samme spørgsmål som riazor9. Jeg har fået boksen hjem og kan se at der er et USB indgang bagpå Samsung SMT-H3126. I brochuren står der "til fremtidig brug" :p - jeg havde ikke tænkt mig andet!!

Mit spørgsmål er om jeg kan sætte en trådløs netværksadapter i porten og så fange det trådløse signal jeg har i huset (fra en Linksys Router)

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=465831
Af Askov
uden at ved det, kan det være man kan sætte en harddisk til i usb porten. Og afspille hvad der måtte være på den.
Eller måske en usbstick med billeder eller andet.
Af lyricman
Hvis usb-porten fungerer som på en computer kan man vel også sætte et stik i med en "antenne" til det trådløse netværk. USB er jo temmelig universal 8)

Der kunne være nogen derude der ligger inde med en "trådløs usb-fætter" og har en HD-boks fra Yousee og er frisk på et lille forsøg?!
Brugeravatar
Af kthomsen
lyricman skrev:Hvis usb-porten fungerer som på en computer kan man vel også sætte et stik i med en "antenne" til det trådløse netværk. USB er jo temmelig universal 8)

Der kunne være nogen derude der ligger inde med en "trådløs usb-fætter" og har en HD-boks fra Yousee og er frisk på et lille forsøg?!
For at få netværk til at funke over den USB indgang, skal du også kunne indstille den for at fange netværket og det kan du ikke. Derfor skal du bruge noget som en bridge.
Af SamsungTech
Hej,

Du kan også benytte en powerline adapter.
Kræver at du kører begge powerline adaptere over samme el-gruppe, da de kører via en frekvenskurve i dine elkabler.

Ellers er en "wireless bridge" et godt alternativ!