Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tudetarzan
Endnu en der spørger til nyt fjernsyn. Jeg vover dog det ene øje, da jeg har læst jeres anbefalinger og adskillige tråde igennem.

Jeg bor i et meget lyst hus, hvor skærmen skal trækkes ud fra væggen, og med den har solen fra et meget stort vindue i ryggen, når den hænger ud fra væggen.

Jeg har kabeltv med zaptorboks - men håber den nye kan smide Zaptorboksen i soveværelset, så jeg ikke skal have boksen i stuen.

Hvad har jeg brug for?
32" til 40" - mpeg4

Ophæng: Lava LVM601 - så den kan tages ud fra væggen og samtidig sidde tæt på væggen. Kan den trækkes ud uden motor?

Skal primært bruges til film og sport

Plasma eller LCD - der har jeg ingen præferencer.

Økonomi:
5000-8000 kr.

Hvad har jeg set på?

Sony KDL-37V4500
Sony KDL-40W4500
Sony KDL-32V4500
Sony KDL-40W4000

Philips 32PFL9613H
Philips 37PFL7403H

Herunder Panasonic, men jeg ved ikke så meget om deres specifikationer. Kunne ikke finde dem hos PP Radio.

Panasonic TXP 42 X 10 Y
TX-P37C10Y
TX-P37X10Y
TX-L32S10E
TX-L37S10E

Umiddelbart synes jeg Philips skærmene ser rigtig fornuftige ud.

Håber I har tid til at bruge lidt tid på denne forespørgsel.
Af Tudetarzan
Det giver det bedste billede til pengene?

Hvad med ophæng? Er der andre løsninger der er fornuftige udover den "billige" Lava?
Af Illgor
Vogel 6455 er en anden mulighed, men er vist rimelig dyr også. Eller er der jo de alm modeller uden motor, 6345.
Og ja, køb en pana...kvalitet for pengene!
Af Tudetarzan
Nå, så har jeg orienteret mig lidt mere - og tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg synes, at TX-P37X10Y ser ret fornuftigt ud, og fandt det til 6500 kr. Hvad betyder den relativt lave opløsning og den manglende HD - feks. i forhold til mine HD-kanaler?

Og hvordan kører det med Zaptor?
Hvad med lyden i et Panasonic?

Hvad med ekstra features?

De andre skærme, som også er med i opløbet er:
Sony KDL-40W4500
Philips 32PFL9613H

Beslag bliver nok EFW6245 eller 6345
Af Tudetarzan
Tillægsspørgsmål:

Hvis jeg vælger plasmaen, så skal den køres ind - hvad gør man med indstillinger, og hvordan indstiller jeg den optimalt. Findes der en hjemmeside med tips?
Af ed
hej Tudetarzan. Hvor har du fundet det TX-P37X10Y til 6500 kr?
Af ed
Tak for tips!
ppradio er afhentningspris - men i Århus. ;-) Er der nogen der har set nogle gode priser i Københavnsområdet?

Jeg kontaktede Edbbiksen som ligger i Ringkøbing. De bedyrer at der ikke er tale om parallelimport, men jeg kunne ikke få oplyst en forventet leveringstid... Har dog sendt dem en mail og så må vi se.

Er der nogen der har erfaringer med edbbiksen? Er det værd at spare den tusse fremfor at købe det hos Panasonic Center Buddinge Radio og tv til 6985 kr? (totaltv.dk)

Input modtages med kyshånd...
T
Af Ponduus
Tudetarzan skrev:Nå, så har jeg orienteret mig lidt mere - og tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg synes, at TX-P37X10Y ser ret fornuftigt ud, og fandt det til 6500 kr. Hvad betyder den relativt lave opløsning og den manglende HD - feks. i forhold til mine HD-kanaler?

Og hvordan kører det med Zaptor?
Hvad med lyden i et Panasonic?

Hvad med ekstra features?

De andre skærme, som også er med i opløbet er:
Sony KDL-40W4500
Philips 32PFL9613H

Beslag bliver nok EFW6245 eller 6345
Jeg ved ikke hvor du får den manglende HD fra? Skærmen er HD-ready, altså den kan vise HD. At den så ikke er full-hd er ligegyldigt, når den ikke er større. Du vil ikke kunne se forskel.

Lyden er som man kan forvente i et fladskærms tv. Altså ikke temmelig god.