Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Oplever du problemer med SD tuner og HDMI på PX/PZ?

Af zyckelmaster
Jeg har ikke oplevet nogen problemer med, at PX80 smider analoge kanaler - har haft DVD tilsluttet via HDMI 1-porten.

Jeg er dog nu lige skiftet til den nye HD-boks md indbygget harddisk fra You See og har derfor slet ikke analoge kanaler længere. Må jeg i øvrigt i den anledning anbefale enhver at skifte til digitalt signal. Det gør virkelig en markant forskel - også på SD-signaler...
Af tomhan
Jeg har samme problem med mit 42PX80EA.

HDMI er tilsluttet til min xps1330. Hvis jeg tænkder TVet, mens HDMI kablet er tilsluttet, så kan jeg kun se sne og har mistet alle kanalerne undtagen 1 eller 2 kanaler.

Hvis jeg hiver HDMI stikket ud og tænder for TVet igen, så er alle analog kanalerne der igen.

Er der stadigvæk ingen løsning på dette problem?
Af Montex
Har lige fået min nye Mac Mini som jeg har tilsluttet mit PX80 via et HDMI kabel. Pludselig da jeg tændte tv'et var der intet billed kun "sne" på alle mine kanaler på nær tv2.

Går ud fra det er samme problem som der omtales. Er der slet ingen løsning på problemet, andet end at tænde tv før hdmi enheden? Jeg tænder tit min mac mini og så styrer jeg den fra min imac, så jeg ikke behøves at have tv'et tændt. Men hvis jeg gør det og så vil se lidt tv... ja så er kanalerne jo "væk" fordi minen blev tændt først....
Af Montex
Beaviz skrev:Hvis jeg har forstået det rigtigt, så oplever jeg ikke problemet.

Jeg har gjort følgende:

1. Forbundet PC til PX80 via DVI->HDMI converter.

2. Sat en DVD til at blive afspillet på den pågældende udgang.

3. Tændt for TVet, som står på den analoge SD-tuner.

TVet kører med software-version: 2013-10100. Dette findes ved at vælge Menu -> Indstilling -> System information.

Alle analoge SD-kanaler fungerer upåklageligt, som de plejer.
Har lige tjekket min firmware og den er 2011-10100.... Tror i det vil hjælpe at få den opgraderet og er det noget man selv kan gøre?