Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JensK
Hey folks :)

Jeg står og har sparet nogle penge sammen til et nyt TV. Jeg har godt og vel 13.000 at bruge, men kan godt bruge lidt mere hvis det er. Jeg har selv en digital-boks, så der behøver ikke væer tuner i, selvom det self. ikke gør noget. Størrelsesmæssigt ved jeg ikke helt. 50" virker stort, men jeg kommer nok til at sidde godt 4 meter fra skærmen (måske 3?), så jeg ved ikke om det er ok? Hvis 50" er ok, så havde jeg tænkte lidt på en 5090'er fra Sverige?

Jeg skal hovedsageligt se film på den (blu-ray). Desuden bliver det nok også til noget Xbox 360 plus div. serier (venner etc) til kæresten. Så det skal egentlig bare være et lækkert TV all-round.

Håber i kan hjælpe mig lidt :)

Mvh
Jens Korsgaard
Af JensK
Hey! :)

tak for svaret. hvis man nu tror at 50" bliver for stort, hvad ville alternativet så være i 42"? :) Det behøver ikke at være Plasma
Brugeravatar
Af Tech2007
JensK skrev:Hey! :)

tak for svaret. hvis man nu tror at 50" bliver for stort, hvad ville alternativet så være i 42"? :) Det behøver ikke at være Plasma
Hvis du sidder 3-4 meter væk fra skærmen, så er 50 tommer ikke for stort.

Men hvis du beslutter dig for at købe en 42 tommer, så kunne alternativet være en Panasonic PZ800. :)
Af Illgor
15200 med dagens kurs ifølge vejledningen for pioneer + højtalere + vægbeslag + fragt, ja - så er 50" ikke for stort:D
Af JensK
Det endte sku med at jeg købte en 5090'er :P Jeg kunne simpelthen ikke lade være. Eller det vil sige, jeg har sendt ham en mail som han ikke lige har svaret på endnu. Jeg kan ikke finde 5090'eren inde på hjemmesiden mere, desværre, så jeg vil lige forhøre mig før jeg køber.

Mht. en Blu-ray afspiller... Vinder man noget billedkvalitetsmæssigt ved at købe en Pioneer afspiller, eller er det mest af alt bare fordi man slipper for at have 2 fjernbetjeninger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ifølge den seneste blindtest hos Otto fra AV-connection, så vinder du ikke noget synderligt på billedsiden ved at gå efter de dyrere afspillere. Men LX51FD ser nu også ret køn ud og hvis det ikke var fordi den var så stor, så havde jeg også nappet sådan en fætter til mit LX5090 i stedet for den Sony S350 jeg har nu.
Af JensK
Okay. Så må det simpelthen bare blive hvad budgettet rækker til. Fyndborsen har netop meddelt at de ikke har flere 5090'ere, og kan kun levere H modellen om 8 uger, og det til den pris de opgiver på hjemmesiden, hvilket desværre overskrider mit budget :( Så er gode råd dyre :P Jeg har skrevet til et par andre forhandlere, men umiddelbart ikke nogen svar.