Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dyg
Og jeg takker for dine svar - har læst anmeldelsen af 215TW, men jeg spurgte om 205BW'en ang bjælkerne :) men det kan være, at det er det samme? :)
Brugeravatar
Af hightower
De nævnte opløsninger kommer først frem som mulighed, når du har en widescreen skærm, og både Oblivion og HL2 understøtter widescreen native - men god fornøjelse med at køre oblivion i 1680x1050 i high quality - den er svær nok at trække i 1440x900 med 'eye candy' på. :o
Af waverider
Jag har själv Samsung 215TW och den understötter 4:3 med sorte bjälker men jag kan bara anta att 205BW gör detsamma. Jag vet ikke sikkert. Därimot måste jag sige att även med 215TW og en 4:3 oplösning som ex. 1280x1024 så synes i alla fall jag att bilden ikke blir speciellt bra. Man bör virkligen bruge 1680x1050. Men jag har själv mange spil som jag fått att virke fint i 1680x1050 tak vare alla gode råd från just www.widescreengamingforum.com. Jag är i alla fall tilfreds med min 215TW efter litt problemer i starten bara :)
Af Dyg
Hightower-> Ja oblivion trækker tænder ud :) Men kan da ikke forestille mig at spillet kan vide, hvilken skærm man har? Er det ikke kun Windows der registrerer det?

Waverider-> Det lyder virkelig også som en lækker skærm du der har fået dig! :D Personligt synes jeg dog, at designet er lidt kedeligt (pga. de intigrerede højtalere) og så er jeg lidt nervøs mht. til de problemer I har omtalt med den i andre tråde... Derudover er den jo lidt dyrere :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dyg skrev:Og jeg takker for dine svar - har læst anmeldelsen af 215TW, men jeg spurgte om 205BW'en ang bjælkerne :) men det kan være, at det er det samme? :)
Ahh.. sorry. Til sidst ser man det man vil se ;) Jeg ved desværre ikke om 205BW kan gøre det samme.
Brugeravatar
Af hightower
Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på hvordan, men jeg gætter på det er grafikkort driveren. Så det er smart at have den up-to-date. Og jeg mener det kræver et nyere grafikkort (nvidia 5-serien skulle vist ikke virke har jeg læst..) men når du vil spille Oblivion går jeg ud fra du min. har et 6-serie kort eller tilsvarende fra ATI. Hovedsagen er, at du får en del flere opløsninger at vælge imellem når du slutter din kommende widescreen skærm til ;)
Af Dyg
Kanon! Tak for hjælpen... Vil lige vente os se med den 205BW... Har kigget på et par venners TN baserede skærme, og de ser fine ud til min behov... Så medmindre den sutter totalt i anmeldelserne, så kunne det måske blive aktuelt.
Af waverider
Waverider-> Det lyder virkelig også som en lækker skærm du der har fået dig! :D Personligt synes jeg dog, at designet er lidt kedeligt (pga. de intigrerede højtalere) og så er jeg lidt nervøs mht. til de problemer I har omtalt med den i andre tråde... Derudover er den jo lidt dyrere :D

Ok höjtalarne sitter ju där men jag synes klart att skärmen är rigtigt läcker i virkligheten, trots höjtalarne :)

Vad gäller input och motion lag så oplever jag faktiskt ikke de problemer längre. Jag bytte mus og grafikdrivrutiner og numera måste jag faktiskt sige att jag synes att 215TW virker meget godt til spil, dessutom virker den åtminstone i mina öjner till att trekke meget lidt slör, det är bara i vissa situation som jag aner vare sig traditionellt "farveslör" eller det mer nutida overdrive ghosting slöret. Selv synes jag att jag fick klart meget bedre farver med denna 8-bits skärm än vad jag fick med min 6-bits TN som jag hade innan. Men skärmen är dock klart dyrare än t.ex. 205BW, precis som du siger. Og det är inte alltid man oplever någon gevinst med de extra 2 bitsen på en Super PVA jämfört med en TN panel :)
Af Dyg
Æv da!! Fik lige denne mail fra Samsung, hvor jeg sprugte dem om muligheden for 4:3 formatet:

Skærmen understøtter nogen VESA 4:3 formater, heri 640x480, 800x600 og

1024x768. Men disse kommer altid at fylde hele skærmen, og hermed

trækkes ud til siderne. Den optimale opløsning for skærmen er 16:10

(1680x1050@60).

Dét er ikke særligt fedt! :(( :(( :((
Af Dyg
Waverider-> Har du mulighed for at vise nogel screenshots eller småfilm af skærmen, når du spiller?
Af waverider
Dyg skrev:Waverider-> Har du mulighed for at vise nogel screenshots eller småfilm af skærmen, når du spiller?

Det ska vi nog kunna ordna :) Og då vil du kunna se om där är nån slör og ghosting eller är det nåt mer du vill se?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan nok ikke fange trailing med et kamera, med mindre det kan optage ret mange frames pr. sekund og har en lav lukketid til stillbilleder.
Af waverider
yakken skrev:Du kan nok ikke fange trailing med et kamera, med mindre det kan optage ret mange frames pr. sekund og har en lav lukketid til stillbilleder.

Men om jag lavede en video inifra ett spil? Borde inte det virke fint?
Af Dyg
Det ville være fedt... eller bra! :)

Ved ikke om fraps kan gøre det?