Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Forum

Jeg har købt et HDMI/DVI stik til min computer og vil forbinde den til min panasonic PX80. Jeg regnede lidt med at det ville gå helt automatisk som når man forbinder med et analog VGA kabel, men trods ihærdige forsøg har jeg ikke kunne få noget computer signal på PX80'eren

Er der nogen som har erfaringer med at forbinde computer og TV med et HDMI/DVI og har nogle gode råd til hvordan det kan komme til at virke?
Af Flackhead
Dvi-Hdmi kører helt perfekt ved mig.

Jeg kan godt erfare som du selv har, at VGA virker rigtigt dårligt.
Af LencoTB
Det virker osse fint hos mig. Hvilke opløsninger har du prøvet at sende til den?
Af holb
jeg har egentligt ikke ændret på opløsningen. min computer kører med 1650x1080, men det er måske for højt for PX80'eren. Hvilken opløsningen kører I med? Gør I andet eller slutter i bare kablet til og så virker tingene?
Af LencoTB
Jeg kører med 1280x720. Refreshraten skal afspejle det materiale du vælger at afspille. Men der skal du nok spørge en af ekspertne herinde. Det er osse lidt forvirrende for mig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
holb skrev:jeg har egentligt ikke ændret på opløsningen. min computer kører med 1650x1080, men det er måske for højt for PX80'eren. Hvilken opløsningen kører I med? Gør I andet eller slutter i bare kablet til og så virker tingene?
Du skal nok vælge en HD opløsning, såsom 1280x720 eller 1920x1080. TVets egen opløsning er 1024x768, men så skal du kompensere for 4:3-formatet ved at strække de film du ser.