Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stricker
Jeg har et Panasonic PX80 fjersyn, jeg havde det til rep for at addresere højt summen ved lysere billeder, da jeg så fik det igen, synes jeg ikke at kunne få fjernsynet til at vise billedet fra min bærbar, forbundet med et HDMI kabel, dog med VGA. (Det fungerede før TV'et blev sendt til rep) Er der nogen der kan forklare mig, om jeg muligvis har overset en bestemt indstilling på fjernsynet, eller muligvis min bærbare computer? Jeg har ikke rigtig nogen erfaring med flere skærme til en computer, så jeg ved ikke helt, hvor jeg skal lede, da jeg ikke synes, at jeg kan finde noget under skærmindstillinger i kontrolpanelet. (OS'et er Vista Premium 64 bit)

Jeg beklager hvis jeg ikke har givet jer tilstrækkeligt information, spørg bare, hvis der er andet der evt kan løse dette mysterium.

Mvh Christian
Af Stricker
60 views, 0 replies - er der ingen der kan hjælpe mig? Jeg prøvede med VGA, men billedet bliver stadig ikke vist på TVet, så jeg tror at det muligvis er min bærbar der skal indstilles, men jeg har ikke ændret på noget siden TVet var til rep.
Af LencoTB
Hvilken laptop har du? Jeg ved at på min lillebrors Dell XPS, skal han vælge HDMI som standard i kontrolpanelet. Du kan højreklikke på HDMI og vælge "Vælg som standard". Dernæst skal du Logge af eller genstarte.

Hvis det ikke løser dit problem, kan du prøve at sætte din laptop til et andet tv, for at udelukke fejlen.
Af Stricker
LencoTB skrev:Hvilken laptop har du? Jeg ved at på min lillebrors Dell XPS, skal han vælge HDMI som standard i kontrolpanelet. Du kan højreklikke på HDMI og vælge "Vælg som standard". Dernæst skal du Logge af eller genstarte.

Hvis det ikke løser dit problem, kan du prøve at sætte din laptop til et andet tv, for at udelukke fejlen.
Hvor finder du den funktion? Jeg synes ikke at jeg kan finde den.

Jeg har en Novabook Raptor:
Sort Kabinet
15,4 " TFT WSXGA+, Glare
Max opløsning 1680 x 1050
Intel Core2Duo T9400 2.53 GHz
6 MB Cache, 1066 MHZ FSB
Intel Montevina platform 45PM chipset
Geforce 9600GT 512 MB RAM
4 GB DDR-II
High defintion lyd
Bluetooth
320 GB disk 7200 RPM
DVD brænder
Intel Wireless 512AN N netkortt
Dansk tastatur
HDMI udgang
VGA udgang
10/100/1000 Mbit netkort
56k modem
1 Kensington port til sikring
3 USB porte
Express Card slot
Indbygget mikrofon
Indbygget Webcam 2 Mpixel
9 cells Batteri
Windows Vista home Premium 32 bit
Af Stricker
Ja, jeg fandt ud af hvordan jeg kunne ændre det, jeg gjorde det under "Windows Mobilitscenter" i kontrol panelet. :)

Tak alligevel for hjælpen!