Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lasse666
Jeg bor i en ret lille lejlighed (41m2), så skal under ingen omstændigerheder have større end 32"

Jeg var forbi Elgiganten og så et Samsung LE32A466. Jeg synes, det havde et imponerende godt billede, og det skulle være fremtidssikret bla. til at modtage digitaltv. På edbpriser kan jeg sågar få det endnu billigere:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... msung+LE32

Er det ikke et meget godt tilbud til pengene? Jeg snakkede med en kammerat om det, og han sagde, at der var rigtigt mange herinde, der kraftigt advarer mod at købe Samsung. Selv mener han, at Panasonic er at foretrække. Men til en pris på knap 4500 kr, er der nogle oplagte alternativer?

Håber at høre fra nogen af jer :)[/b]
Af Lasse666
Det er ikke megen respons der kommer, er det fordi det er et dumt spørgsmål? jeg har anbefalingsguiden ud, hvor denne skærm bliver anbefalet:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... 32PFL7603H

Den koster så også lige 1000 kr mere...Jeg skal bruge skærmen til at spille Xbox og se film (ikke blu-ray)
Har 2,56 meter fra væg til væk, så måske man skulle overveje 37" eller det bliver måske for stort?
Af TYBO
Hold dig fra Samsung hvis du går efter deres digitale tuner...du kan IKKE selv sortere kanalerne. Det skullle være temlig belastende.
Af John Poulsen
Skal det forstås at man ikke selv kan arrangere en rækkefølge i kanalerne som man selv ville vælge ?
Så gælder det måske osse for LE32A676?

John
Af TYBO
det gælder alle samsung med digitale tuners fra 3xx og op efter....så ja også 676.
Af RM
En af mine venner har den skærm og den virker fint og den har også et okay billede til prisen, bare man lige husker at slå dynamisk kontrast fra. Evt. kan du indstille den efter anvisningerne til 8serien, som er testet her på siden. Det med kanalerne er ikke så "belastende" som nogle skriver, de ligger i en ret normal rækkefølge til at starte med, dvs. Dr1, dr2, tv2, tv2zulu, tv3, 3+, osv. og du kan altid bare tilføje dem du ser mest til favorit, så bliver det et endnu mindre problem.
Af Lasse666
Nu skal jeg lige ha noget på det rene. Jeg har fået fortalt, at pr 10" skal man 1 meter væk fra fjernsynet, men holder det. Jeg har 2.56 meter fra sofa væg til væg. Med sofaen bliver det så en smule mindre, vil det så være galskab at købe 37" eller skal jeg satse på 32"?
Af TYBO
Med digtalt signal så vil jeg sige en 42".
Ellers er en 37" fint...vi har ca. samme afstand i vores soveværelse og der er det perfekt med en 37" med analogt signal......meeen den bliver nok større med et digitalt signal når jeg får overtalt konen.
Af Lasse666
Jamen så tror jeg sgu jeg ender med Panasonic 42PX80

Fik lige læst et par anmeldelser og forum indlæg, der fik mig på helt andre tanker end de 32" jeg overvejede til at starte med... :D

...og er der så forresten nogen der kan stikke en opgradering, der går fra et klassisk gammelt Prosonic 20" fra Bilka (899 kr for 6 år siden) til Panasonic 42PX80??