Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chriss
Skal til at have en ny skærm, og har stort set lagt mig fast på en T220 fra samsung, men kom lige til at se på T200.
Så spørgsmålet er om der er nogen forskel på de 2 skærme ud over den ene er 20" og den anden er 22"?

Sidder stadig med en god gammel 17" CRT som endlig skal skiftes, men er bare ikke sikker på om 22" næsten er for stort, og en 20" næsten vil være mere passende? og så er det jo også en smule penge at spare.
Jeg spørger fordi at jeg har hørt meget godt om T220, men synes ikke der er ret mange der har skrevet om T200, så vil bare gerne vide om den er lige så god, bare mindre?
Af zomp
tag en T260(HD) det tror jeg, at jeg gør!

har lige set en 24" hos en kammerat, og de virker ikke voldsomt store - grundet den lille dybde kan du få den i fin afstand til næsen!

mvh Kasper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk på at disse skærme har et TN panel, så jo større du gør dem, des større vinkel vil du have fra hjørne til hjørne, hvilket igen bevirker at du får synlige farveforskelle fra midten ud mod hjørnerne. Med 26" vil det næsten være uundgåeligt at du vil kunne se disse farveforskelle med det blotte øje.

T200 vs. T220 burde ikke give anledning til de store kvalitetsmæssige forskelle. Tendensen er dog at man rykker mod større skærme, så der bliver nok solgt en del flere 22" modeller.
Af RavanII
Jeg har en T220 som er koblet sammen med min laptop via DVI, og er egentlig godt tilfreds med billedet på skærmen.

Mit problem ligger i at jeg netop har fået ny (støjsvag) computer, og nu kan jeg tydeligt høre min monitor hver gang den er aktiv... en højfrekvent monoton summen. Pænt træls. Er der andre der har haft dette problem?

Designet er fedt, men lyden er træls...

/Mads