Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hauge
Som skrevet er jeg på udkig efter en monitor til fotoredigering, kontor og internet. Havde kig på en Eizo 2231 der kunne fåes, med Spyder 3 pro, inden for prisrammen. ( Gennem Dustin home ) - Men da jeg, i dag, ville bestille, var den desværre udsolgt og udgået! :((

Var ellers ret opsat på det skulle være den. Dette grundet de åbenlyse kvaliteter den besidder (min bror har en), Spyderen og de fem års garanti.

Sidste gang jeg spillede var for ca. et år siden og det var "need for speed - underground" Så spil er ikke lige det! Og TV klares med et Y/C til min 32" trinitron...

Er der nogle der har et forslag? Gerne med begrundelse for hvorfor lige DEN skærm... :)

På forhånd tak for hjælpen!!!

PS: Da jeg ikke tror på Dankort/VISA er faktura eller lignende betalingsmåde klart at foretrække.
Af Hauge
nightrhyme skrev:Philips 240PW9ES, 3.281kr
http://www.titandata.dk/login.php?confi ... ricerunner

h-ips panel (samme panel som HP lp2475w som er testet på flatpanels: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1231768464

Desværre er der ingen reviews online endnu..
Hmm en skam der endnu ikke er nogle Reviews online. :(
(på et sprog jeg forstår) :)

Den kunne være ret interessant, især prisen taget i betragtning! :P - Men der er et par ting der bekymrer mig. For det første er der en temmelig stor stribe på fronten. Den tror jeg gemmer et afskyeligt blå potenslys! !:( Og så ved vi jo af gode grunde ikke hvilke indstillingsmuligheder der er på skærmen...
Og sidst, men ikke mindst, ved vi heller ikke om den mekaniske kvalitet, og opspænding af panelet, er af en tilstrækkelig god kvalitet?!!

Men bestemt en skærm det er værd at holde øje med!!!

Mange tak!
Af Hauge
Har lige set den har dynamisk kontrast... Hmmm.

Og så undrer det også den har været på markedet i et ½ år, uden tests...

Men til ca 3K5 er den stadig interessant at se en test på! - Kommer den mon på FP?
O_O
Af Hauge
Lod mig friste. - Specielt efter at have læst omtalen her på FP...

Det blev lidt dyrere end ventet men!!!! (B

http://www.dustinhome.dk/pd_5010114770.aspx

Så nu står det på vandgrød og luftbøffer det næste lange stykke tid!!! 8)

Men Tak for tippet om Phillips'en...
Brugeravatar
Af nightrhyme
Tillykke med den 8)
hmm den har jo sandsynligvis et S-PVA panel. Af nysgerrighed hvad fik dig til at vælge den ?
Af Hauge
Hej!

Det var flere ting der gjorde det!
- Men denne test http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1191309071
- sammenholdt med at det er en 24,1" s-pva i Eizo's gennemprøvede kvalitet (og 5 års garanti) var med til at friste mig! O_O
Og så gør det heller ikke noget, at der er hdmi * 2
Den dækker mig bekendt 1080i, men ikke 1080p.. Men det skal jeg heller ikke bruge alligevel! 8)
Forresten er den eneste forskel på den og 2442 som afløser den, at denne skal kunne 1080p... - Men så er prisen også en anden!!!

Når den kommer, skal jeg give jer et input om mine tanker og erfaringer! :)
- I skal dog ikke forvente en minitest!!! - Med tre børn og et fast arbejde som pedel og IT-ansvarlig er der ikke uanede mængder tid til rådighed!

Forventer den kan blive en god makker til min 3GHz amd64 med Asus 8600GT og mit Nikon D200... 8)
Af Hauge
Lige monteret! - Og er jeg glad for den skærm? :p

Lad mig sige det direkte! - Den EIZO HD2441W er efter min bedste overbevisning i stand til at leve op til alle mine forventninger! O_O
Der er ingen døde pixels og panelet er helt homogent belyst!
I sammenligning med de skærme jeg ellers har haft stående, er der ingen vej tilbage!!! Og de tæller tre trinitronskærme 17" - 21" ( som måske er deroppe farvemæssigt, men som til gengæld ikke var helt perfekte i convergens! ) En 17" LG med deres eget billedrør (studioworks 76i) og et par TFT'ere (skod TN+)!!! ;;)

Ind til videre kan jeg ikke rigtigt finde noget at pege fingre af! - Og så er den ikke kallibreret endnu...
Så min klare konklusion efter et par timers legen med den... Den er ALLE pengene værd!!! - da især mår vi er nede på 2/3 normalprisen!!! (B