Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SpRoX
Det har været nævnt i et par andre tråde. Jeg har selv lige købt et 42PX80 hos Komplett, og det gik meget smertefrit.

Og sjiit det er et lækkert TV! Og til 5k burde ALLE købe et, bare fordi... :p
Af nazcov
Rasmus Larsen skrev:Jeg ved ikke om det allerede har været omtalt her i tråden, men hvis man handler her lige op til lanceringen af de nye modeller, så kan 42PX80 fås til lige omkring 5000 kroner:
Cinemagics pris er også faldet lidt, og slår derfor komplett's pris da der kommer fragt oveni, og cinemagic er fragtfri :) (hvis nogle folk er mere tryg ved at handle der)

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 3971p.html
Brugeravatar
Af herbstmeister
Rasmus Larsen skrev:Netop hjemvendt, men jeg har endnu ikke modtaget information på, hvilke modeller jeg får hjem til test. I første omgang tror jeg dog, at jeg arbejder på at få X10 serien hjem.
Jeg forsøger at kontakte Panasonic i dag eller i morgen.
Spændende, spændende. Glæder mig til at se testen :D
Af xcardman
Deres nye G10 serie med NEO panel vil være meget mere interessant
de har jo NEO panel.

forskellen mellen en px80 og en x10 vil sikkert være meget minimal, da det ikke er et nyt panel udfra specifikationerne. Billedekvaliteten vil nok svare til et pz80 mere eller mindre.

til Rasmus

tror du vil få mange besøg fra recdere.dk, ved en test af deres neopanel
Du skal have tak for de test som du ellers har lavet
Af Arcona
Nogle fakta / hype fra...
http://panasonic.net/avc/viera/index_eu.html

NeoPDP producerer 5 lumen per watt, ca dobbelt så meget som ældre teknologier.
5 lumen/watt of efficiency can be used to double panel brightness, halve power consumption, and/or improve image performance by using blanking and timing tricks that would of been too resource expensive with the prior technology. The final embodiment of 5 lumen/watt tech will probably be a balanced combination of all of those attributes.

V og Z serierne er THX godkendte, dvs de opfylder nogle meget strikse krav til billedet.

Subfield drive, som ikke er i X-serien, skull gøre udtværede action-scener skarpere..
[img]http://panasonic.net/avc/viera/eu/produ ... mage01.jpg[/img]

2010 Panasonic modellerne vil have NeoPDP + Kuro teknologi, da Panasonic fik nogle Kuro patenter af Pioneer.

Der er rygter om at Samsung's 2009 Plasma modeller også har subfield drive, og noget teknologi der fjerner det meste genskær fra skærmen, som ellers har været det eneste LCD er bedre i forhold til plasma.
Samsung er desværre ikke så hype villige :)
Men der står mere om 2009 Samsung plasma her
http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1231848015
Samsung’s Ultra Filter Bright Plus reduces the luminance in black levels by 50 percent over previous models for one of the darkest blacks ever seen on an HDTV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle plasma-paneler har sub-field drive. Det er den del af teknologien der sørger for at du får gråtonerne, så ja, Samsung skærme har det forhåbentlig også - og også i dag! Det er altså ikke noget nyt, men Panasonic har bare smidt det på som en "feature" i deres nye skærme, på trods af at det ikke har en dyt med fancy features at gøre.

Det er IKKE sub-field drive der giver et skarpere billede - det er deres FRC algoritme, som så bare kører synkront med frekvensen på deres subfield drive.
Af Arcona
ok, bliver spændende at se tests :)
Kan ikke vare længe nu, G10 skulle være lige på trapperne.
Af Illgor
Ja...kom så panasonic! Skynd jer lidt mere med mit 50" V model. Hvorfor vente til maj når der kan sælges til marts?
Af Illgor
uha det v10 ser lækkert ud, så er det godt jeg lige har forudbestilt 50v10:D Så er det bare med at skrabe penge sammen inden den kommer hjem i stuen :p
glæder mig glæder mig....trallalala
Af ugp
Hvor har du forudbestilt dit v50?
Af Arcona
46" G10 er ankommet til Panasonic center butikkerne, en der smutter ned og checker det ud? :)
Ring og hør om de har demo model først :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14