Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jrg
Når jeg søger priser og informationer om den nye Sony TV serie der hedder W5500, (f.eks. på 32W5500) ser jeg at de annonceres både som 32W5500, som 32W5500K og 32W5500E. Hos Sony selv hedder det 32W5500 (uden efterfølgende bogstav). Ved nogen hvad disse efterstående bogstaver betyder og er det noget man skal være opmærksom på ved køb over internettet.

På forhånd tak!

Jan
Brugeravatar
Af Infinity
Det er typisk hvad ekstraudstyr der følger med. Det ene kan være en europæisk model hvor der følger manualer med for hovedsprogene.
Jeg var engang ude for at manualerne var på Spansk, Italiensk, Portugisisk og græsk, så det var åbenbart en sydeuropæisk model
:-((

Jeg kan ikke fortælle dig præcis hvad de nævnte bogstaver står for.
Af jrg
Tak for svaret!
Manualerne kan man som regel downloade fra nettet, så for mig er det vigtigste at man ikke får et TV med andre specifikationer end man regner med, som f.eks. at det er tilpasset nogle andre forhold eller standeren (foden) er ekstraudstyr, ikke har danske menuer eller ....
Salgsteksterne på diverse webshops er taknemmelige og kan jo være kopieret fra Sony's officielle side.
Et af stederne jeg har fundet det skriver de at apparatet er med dansk menu og har dansk manual, men kan man regne med at selve apparatet er det man ville få hvis man gik ind i et Sony Center her?

Jan
Brugeravatar
Af Infinity
I gamæle dage kunne der være problemer ved fx tekst tv (CFax) ved fjernsyn købt i england og Frankrig skulle man holde sig helt fra. Det er ikke mit indtryk at der er så store forskelle i dag, og fx Sony levere Dansk menu uanset hvor du køber det. Men næppe dansk manual.
Og så kan der være selve 230 volt stikket, som jo er forskelligt i mange lande.
(Købte engang en båndoptager der ankom uden 230 v stik.)

Jeg påtænker klart 37W5500 hvis prisen er rigtig, og jeg giver gerne 500-1000 kr mere for at få det fra en seriøs forhandler i stedet for Pixmamamia eller GetmoreProblems.