Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Illgor
Elgiganten giver ikke prisgaranti imod priser på nettet. Det skal være en fysisk butik. Er jo logisk nok de ikke kan konkurrere med priser på nettet da ekspidienten som dog lyder som en som ikke har forstand på det jo også skal have sin løn!
Men man kan jo undre sig over hvorfor diverse butikker er så interesseret i at sælge de dårlige tv og ikke feks tv som Pana px80. Man skulle jo tro at de var interesseret i at sælge det bedste...men sådan hænger det jo åbenbart ikke sammen.
Af lennon
rasmuzzen skrev:En grund til "forvirring" kan måske være skabt ud fra Expedientens udsagn, han mente at det var en subjektiv vurdering, og han viste godt hvad han selv foretrak ( Sharp ), noget kunne jo tyde på han ikke følger med i hvad der bliver testet rundt om på diverse test-sider, eller måske han har interesse i at sælge mig noget andet. Iøvrigt var det sat ned fra 8000.- til 6000,- hvilket jeg også undrede mig over, da det kan fåes til 5000,- på nettet? ( mon elgiganten gir prisgaranti? ) Det billed jeg så på PX80'eren var så dårligt at ingen indstillinger ville kunne gøre det bedre end de andre, men så kommer vi tilbage til expedienten, talte han mon sandt da han påstod at alle TV fik samme signal??
Jeg kan ikke sige hvad der har været galt. Men jeg kan med sikkerhed sige,at der ikke findes noget Sharp TV til under 10k,som slår Pana80 på rå billedkvalitet. Og det gælder, - uanset om vi snakker SD eller HD signal.
Af Nick_S
Illgor skrev:Men man kan jo undre sig over hvorfor diverse butikker er så interesseret i at sælge de dårlige tv og ikke feks tv som Pana px80. Man skulle jo tro at de var interesseret i at sælge det bedste...men sådan hænger det jo åbenbart ikke sammen.
Fordi stort set alle der interesserer sig for TV bruger kun fysiske butikker for at vurdere og sammenligne, derefter køber de på nettet.
Det er normalt disse folk der ville købe PX80 eller des lignende, men når man får hr. og fru jensen ned i butikken er det nu engang noget nemmere at sælge dem et Samsung TV med wow effekt for alle pengene.
Og der er absolut ingen forhandler der kan matche internettets priser på PX80. Elgiganten kan ikke engang, og de parallelimporterer dem endda!

Det er trist, men i den virkelige verden er det desværre ikke billed_kvalitet_ der sælger.

Jeg har Pioneer 4280XA hængt op i midten af Philips 42PFL7403H og Samsung LE40A866 hvor jeg arbejder. 9 ud af 10 mennesker kigger ikke engang på Pioneer skærmen, da den er "alt for kedelig". Dette på trods af at den er billigere end begge førnævnte skærme!

Det er ikke os sælgere der ikke vil sælge det gode (de af os der har forstand på det ihvertfald ;)) det er ganske enkelt familien danmark der ikke vil købe det - og hvis de vil, så er det ikke til de priser vi kan mønstre ;)
Af cecil
Har lige genlæst testen af 46PZ85

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1223277945

Her står, at man når man tænder TV'er kan vælge et program der hedder butik. Jeg kan også se, at der er et program, der hedder dynamisk. Jeg tænker, at det var det de havde valgt i butikken. Og så er det jo ikke let at vurdere/sammenligne billeder. Ej heller vælge det man selv bedst kan lide, hvis det er det man vil.

Så jeg holder mig til de test der fortæller, at det bedste 42" til under 10.000 kr er 42PZ85.

Ses Søren
Af rasmuzzen
ok, sorry, lidt off topic igen, men jeg var lige i Expert og se på deres LG - tilbud, bla. et 50" plasma , med efternavnet 3000. Sort-niveauet var klasser bedre end de LCDer der stod ved siden af...synd jeg kun har 4-5000,- til et TV, det koster 8000,-.
Bare også lige for at sige at jeg KAN altså godt se forskel på LCD og Plasma og billede-kvaliteter i det hele taget, så kan i sige hvad i vil ja i ka så...haha,tihi, øvbøv...og nedtur til Elgiganten
Af Arcona
Kan næsten ikke vente til de nye 2009 Panasonic plasma (skal have V10) kommer i butikkerne :D

Billeder med hurtig action har udtværede billeder, men ny teknologi kaldet sub-field drive gør dem skarpe...

600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Protechnology lets you view superb full-HD motion and still images with 1080 lines of resolution. For even greater clarity with motion images, Panasonic uses its own unique image-analysis technology. This technology converts the motion in each scene into data, then optimises the frame to display fast-action scenes in full-HD resolution. And each frame is practically displayed for a shorter length of time than in previous systems, to reduce aftereffects.

[img]http://panasonic.net/avc/viera/eu/produ ... mage01.jpg[/img]

Kuro gå hjem og vug siger jeg bare, og jeg tror sort bliver næsten lige så dyb som Kuro :D (faktisk var der næsten ikke forskel på Kuro og PZ800, så 2009 Panasonic modellerne... 8)
Af rasmuzzen
uhh...det kunne da godt være jeg lige skulle vente og tjekke Panasonic TC-P42X1 ud 8)
Af MR.BARCA
Arcona skrev:Kan næsten ikke vente til de nye 2009 Panasonic plasma (skal have V10) kommer i butikkerne :D

Billeder med hurtig action har udtværede billeder, men ny teknologi kaldet sub-field drive gør dem skarpe...

600Hz Sub-field Drive Intelligent Frame Creation Protechnology lets you view superb full-HD motion and still images with 1080 lines of resolution. For even greater clarity with motion images, Panasonic uses its own unique image-analysis technology. This technology converts the motion in each scene into data, then optimises the frame to display fast-action scenes in full-HD resolution. And each frame is practically displayed for a shorter length of time than in previous systems, to reduce aftereffects.

[img]http://panasonic.net/avc/viera/eu/produ ... mage01.jpg[/img]

Kuro gå hjem og vug siger jeg bare, og jeg tror sort bliver næsten lige så dyb som Kuro :D (faktisk var der næsten ikke forskel på Kuro og PZ800, så 2009 Panasonic modellerne... 8)
HAHA tro på det reklame gejl, det kan du ikke bruge til en dyt, og det med 600Hz, det er ikke Hz som vi normalt vil forstå det det sub Hz som er noget helt andet, hvilket ikke har den store indflydelse på hvordan billedet kommer til at se ud.

Der har været flere anmeldere ude og se de nye 10G fra Panasonic, og de kan rapportere at Panasonics nye skærme ikke kommer i nærheden af hvad 9G fra Pioneer kan præstere, de har en billedekvalitet der kan matche 8G fra Pioneer, så Panasonic er stadigvæk et godt stykke fra Pioneer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er vigtigt lige at huske på hvad "sub field drive" er i forhold til den almindelige opdateringsfrekvens. Når der står 600 Hz, så er det altså ikke en opdateringsfrekvens på 600 Hz der tales om, men om måden man driver panelet internt (styring af gråtoner mv.). Det er helt klart et bevist træk fra Panasonics side, at man smider sådan et tal i sine specifikationer, idet LCD jo kører på 200 Hz og 400 Hz interpolationsalgoritmer og opdateringsfrekvenser. Det er ren marketing.
Af Arcona
ja, det ikke opdateringsfrekvensen, da den står lige ovenover: 100Hz Double Scan :)

MR.BARCA: Panasonic 2009 plasma modellerne er 12. generation, og de er ikke anmeldt endnu. (Kun X1, men de har ikke NeoPDP og subfield drive)
Af MR.BARCA
Arcona skrev:ja, det ikke opdateringsfrekvensen, da den står lige ovenover: 100Hz Double Scan :)

MR.BARCA: Panasonic 2009 plasma modellerne er 12. generation, og de er ikke anmeldt endnu. (Kun X1, men de har ikke NeoPDP og subfield drive)
Gå ind på AV-forums, der er flere forhandlere og anmeldere som har set Panasonics nye skærme inkl. dem med Neo PDP, og som ved hvad de snakker om når de skriver at der er et stykke op til 9G fra Pioneer
Af lennon
Lad os nu se, - jeg vil blive meget overrasket,hvis nogle af de nye Pana slår Pioneer 5090 overall - på billedkvalitet.

Har på fornemmelsen,at flere producenter har brugt udviklingskronerne på alle mulige lidt ligegyldigheder,som interne tunere,flad fladere, trådløs mig her og der osv osv - frem for billedkvalitet . .