Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zubuu
Hej

Jeg har nu længe gået og overvejet at anskaffe mig et af disse 2 fjernsyn. Nu da W5500 serien snart kommer på markedet går jeg ud fra at 4500 falder lidt i pris. Men hvilket fjernsyn skal jeg vælge? Det skal primært bruges til film og tv. Har en PS2 men ikke noget jeg bruger sådan rigtigt. Ser heller ikke ret meget sport på fernsyn.
Det vil primært være dvd i første omgang men senere (når der er råd igen) vil jeg investere i en blu-ray afspiller.

Ved godt at der er et alternativ i plasma og at billedkvaliteten og kontrastniveauet er bedre, men har forelsket mig totalt i Sony's design og det bliver med 100% sikkerhed et af disse 2 fjernsyn. Ved bare ikke hvilket?

Har læst at der på 4500 serien er lidt problemer med "clouding" men til gengæld har den 100 Hz teknologi (ps. har læst artiklen om 100 Hz og hvor stor/lille effekt det har). Hvad bør jeg vælge?

Håber i kan hjælpe mig!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt svært at svare på eftersom W5500 ikke er blevet anmeldt endnu. Vi ved ikke om den løser clouding problemerne.
Af Zubuu
Er heller ikke specielt interesseret i W5500 men mere i enten 4000 eller 4500. 5500 bliver sikkert for dyr i forhold til mit budget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jamen, så er det vel ret nemt: Gå ud og se om du værdisætter 100 Hz Smooth Motion. Hvis ikke, så er W4000 jo det åbenlyse valg.
Af make
Jeg vil også gerne lige blande mig i denne diskution da jeg PT går og overvejer enten W4000 eller W4500 i 46". Ifølge EDB priser er der 3200kr forskel på de 2 og det er da en pæn sjat. W4000 46" internetpris: 8.146 kr
http://www.edbbiksen.dk/PartDetail.aspx ... 11%3br:edb

I min lokale Fona har de begge modeller stående, den ene over den anden, så man nemt kan sammenligne. Jeg sad længe og så Discovery HD på dem og kunne ikke se nogen forskel. Min konklusion er at når jeg ikke kan se forskel så kan W4500 ikke være 3200 mere værd. Jeg bekymrer mig dog stadig om hvorvidt 100 Hz er noget man kommer til at savne i nogle tilfælde. Jeg ser dog aldrig sport medmindre DK er med til VM i fodbold. Er der nogen der har oplevet at W4000 hakker i billedet ved panoreringer eller andet?

PS: er der en artikel på flatpanels om 100 Hz? Kan ikke finde nogen, men har hørt refereret til en.
Af Zubuu
make skrev:Jeg vil også gerne lige blande mig i denne diskution da jeg PT går og overvejer enten W4000 eller W4500 i 46". Ifølge EDB priser er der 3200kr forskel på de 2 og det er da en pæn sjat. W4000 46" internetpris: 8.146 kr
http://www.edbbiksen.dk/PartDetail.aspx ... 11%3br:edb

I min lokale Fona har de begge modeller stående, den ene over den anden, så man nemt kan sammenligne. Jeg sad længe og så Discovery HD på dem og kunne ikke se nogen forskel. Min konklusion er at når jeg ikke kan se forskel så kan W4500 ikke være 3200 mere værd. Jeg bekymrer mig dog stadig om hvorvidt 100 Hz er noget man kommer til at savne i nogle tilfælde. Jeg ser dog aldrig sport medmindre DK er med til VM i fodbold. Er der nogen der har oplevet at W4000 hakker i billedet ved panoreringer eller andet?

PS: er der en artikel på flatpanels om 100 Hz? Kan ikke finde nogen, men har hørt refereret til en.
Så kommer jeg lige direkte nede fra Sony Center Århus. Her stod både W4000 og W4500 lige ved siden af hinanden. Da jeg stod og kiggede på dem var der ikke megen forskel. Der var en anelse i farverne men kan være opsætning etc. Begge modeller stod utroligt flot. Da ekspedienten derimod skiftede over til DR Update (digital) kunne jeg virkelig se forskellen på 100hz og ikke. Der kørte en lysavis nede i bunden af skærmen og her kunne man se at den ikke kunne følge med på W4000'eren. Til gengæld var den heller ikke perfekt på 4500'eren. Jeg synes den så lidt grumset og pixileret ud. Men stadig bedre end W4000.
Jeg er dog stadig meget i tvivl om det skal være det ene eller det andet. Prisen er jo en helt anden betragtning og der er også stor prisforskel på 4000 og 4500 i 40".
Af Batmule
En anden ting du skal være opmærksom på inden du vælger dit nye tv er, om det skal tilsluttes Yousee. Der er så mange som har problemer (incl. undertegnede) og indtil dato, er der ikke nogen løsning.. Hvis jeg stod og skulle bruge mine sparepenge idag, blev det ikke kombinationen af Sony og Yousee...
Af jimmi_f
Hvad er der da galt med den opsætning? Overvejer det nemlig
Af make
Øv, jeg havde ellers tænkt mig at anskaffe et Sony W4000 og en Yousee kortlæser men den kombo synes at være risikabel så nu ved jeg ikke rigtig.
Af make
Er der nogen der kan be/afkræfte at opdateringen løser problemerne?
Af Ian
Jeps, jeg har talt med flere som udført en mindre opdatering via USB-porten dog på 3000-serien. Iøvrigt har 40W4500 slet ikke behov for opdateringer det virker upåklageligt.

Jeg har YouSee og model W4500 og det fungerer helt problemfrit. Det samme har jeg hørt fra en kollega, som har en 40W4000, købt i sommers - ingen problemer overhovedet.