Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mcwaffle
Ja, altså. Jeg har sgu kigget igennem flatpanels forum i 2 dage nu, samt utallige søgninger stortset over alt og har ikke kunnet finde mulig løsning. Og jeg er ved at blive godt træt af det. Hvad er det med at der er visse modeller man kun kan få i visse lande? Det er da noget ÆVL!

- 37 til 42 tommer lcd
- full hd for 42 tommer - hd rdy for <42
-budget på ca. 8000 kr
- Meget gaming og normalt tv-brug.

Er det ikke muligt at betale på afdrag fra webshops som komplett? Jeg har ikke kunnet finde noget som heslt.

Tak på forhånd.
Senest rettet af Mcwaffle 27 feb 2009, 20:30, rettet i alt 1 gang.
Af Mcwaffle
Hehe, tak for tippet, men har været inde og kigge på anbefalingerne. Jeg har desværre ikke råd til et tv til 15.000 kr, og er heller ikke interreseret i et 50 tommers TV.

Jeg skal bruge tv'et til langvarige gaming sessions og har noget familie som lytter til radio via fjernsynet(statisk menu). Så efter det research jeg har gjort, er et plasma tv ikke lige den bedste løsning for mig. - Men det kan da være at jeg tager fejl.
Brugeravatar
Af kthomsen
Du skal nok kigge efter noget som f.eks. Sony 40W4000.

De fleste webshops har ikke direkte afbedrag, men mange har lån som man kan tage. Men se dig godt for med gebyrer osv, altså ÅOP. I de fleste tilfælde kan det nok betale sig at få et forbrugslån i banken istedet!
Af Illgor
kthomsen - skjult ironi eller bare en sjov skrivefejl:
"direkte afbedrag"
Af TommyF
Se navnevnet på hans 'område sted' tror han har en god sund humoristisk sans.
Brugeravatar
Af kthomsen
Illgor skrev:kthomsen - skjult ironi eller bare en sjov skrivefejl:
"direkte afbedrag"
Jamen helt klart ironi, men det er jo også ret ironisk at kalde afbetaling for en god handel, når du tit ender med at have betalt næsten dobbelt. ;)
Af Mcwaffle
Tak skal I have for alle svarene!

Nu kom jeg så i tanke om det der 1080p24 dér... Jeg skal jo bruge tv'et til en STOR del gaming, er det nødvendigt at have 1080p/24? Jeg betaler gerne ekstra for det, hvis det er dødnødvendigt for en behagelis oplevelse, hehe.
Af TommyF
Står lidt ligesom dig og skal finde et TV, mit gamle 32PW8608 fra 2003 kører stadig som en drøm så det haster ikke med et nyt.
Men man ville da gerne se HD, såååå,, jeg har haft kig på nogle 42" men de spiser en del power, kunne godt tænke mig de lå omkring et firbrug på max 200watt.
Men igen HD skal jo helst op i en pæn størrelse skærm for det ikke bliver for småt som jeg har forstået.
Og mange taler åbenbart for en plasme fremfor Lcd, hvorfor kan det egentligt være?
Af Mcwaffle
Så har jeg besluttet mig for at købe 40W4000'eren. Hvilket beslag kan I anbefale?
Af Cadogan
Jeg overvejer også at købe et Sony 40W4000, og har et spørgsmål angående opdateringsfrekvensen. Jeg skal primært bruge fjernsynet til at se sport, og vil derfor høre om 8 ms er hurtigt nok til sport som fodbold, NFL og så videre.

Jeg skal se en del kampe via min bærbare computer.
Af Arcona
8 ms..... :D

ville bare lige nævne at plasma skærme har 0,001 ms responstid :p

Hvorfor vælge LCD? ;;)
Af Cadogan
Grunden til at jeg vil vælge LCD er at jeg skal se en del film og sport fra min bærbare computer, og jeg synes at have læst mig frem til at plasma ikke er særligt gode til at vise dette.

Derudover er det et ufravigeligt krav at skærmen har indbygget mpeg4 tuner i, hvilket ikke særligt mange plasmaskærme har.