Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LBertelsen
Hejsa

Jeg er ny på dette forum, eller det vil sige jeg har læst meget herinde men dette er mit første indlæg :-)

Jeg står og skal til at købe mit første fladskærms TV og har lidt problemer med at finde ud af hvor stor forskel der reelt er på disse 2 TV?

Jeg skal bruge fjernsynet primært til Wii, PS3, DVD/Bluray og HTPC
jeg kan se der kun er ca. 2.500 kr's forskel på de 2 fjernsyn og er i tvivl om hvad man får ekstra ved PZ800?
en anden detalje er at jeg har set man kan få PZ800 og PZ800E nogen der kan fortælle mig forskellen på disse 2 da prisen er næsten identisk?

lige et ekstra spørgsmål, er det overhovedet en god idé at købe et PZ800 nu hvor panasonics nye modeller er på trapperne? er det muligvis værd at vente på disse når man skal ud og investere 13-14.000?

på forhånd tak
Senest rettet af LBertelsen 27 feb 2009, 09:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De to TV er ret ens, men farvemæssigt har PZ800 nok en lille fordel out-of-the-box. Jeg har ikke tallene for inputs/outputs på TVene, så der er måske også en lille forskel dér. PZ800 har en DVB-T tuner med MPEG4 understøttelse - igen så har jeg ikke lige styr på om PG7000 også har det (eller om det overhovedet er relevant for dig?).

PZ800 og PZ800E er samme model. Man har blot "glemt" at sætte et "E" på i den ene version. Du får samme TV uanset hvilken model du køber.
Af LBertelsen
Hej Yakken

tak for det hurtige svar, umiddelbart skal jeg bruge en ekstern boks uanset hvad da jeg har Galnet = DVB-C tuner, det er derfor jeg ik har skrevet noget omkring det i mine krav.

btw så kan jeg se du har stående i din signature at dit pioneer LX5090 er på vej, har du samme problem som mig, har faktisk bestilt et LX5090H ved Fyndborsen.se og fik at vide der var 2-3 ugers levering, det var d. 6 feb. har så rykket dem et par gange og har lige modtaget en mail igår med "worstcase" som er april-maj på grund af Pioneer i Sverige ikke kan følge med efterspørgslen. Synes det er længe at vente og derfor jeg nu har fået "second thoughts" og overvejer at spare lidt, er faktisk stadig lidt i syv sind hehe...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke købt hos Fyndborsen. Jeg ved præcis hvor mit TV er :)
Af LBertelsen
yakken skrev:Jeg har ikke købt hos Fyndborsen. Jeg ved præcis hvor mit TV er :)
må jeg så sprøge hvor du har købt det og til hvilken pris (for alle 3 dele, da jeg har bestilt præcis det samme som du har kan jeg se)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må da godt spørge, men jeg nævner ikke nogen navne eller priser, da tilbuddet er strikket sammen hos en forhandler jeg kender privat - avancen er nok for lav til, at han vil gøre det til en vane. Sorry.
Af LBertelsen
yakken skrev:Du må da godt spørge, men jeg nævner ikke nogen navne eller priser, da tilbuddet er strikket sammen hos en forhandler jeg kender privat - avancen er nok for lav til, at han vil gøre det til en vane. Sorry.
hehe helt forståeligt, han er ikke interreseret i at strikke et måske knap så godt tilbud sammen? kunne det være sjovt at høre hvad han evt. skulle have for sådan en pakke?
Senest rettet af LBertelsen 27 feb 2009, 11:03, rettet i alt 1 gang.
Af slakke
yakken skrev:Du må da godt spørge, men jeg nævner ikke nogen navne eller priser, da tilbuddet er strikket sammen hos en forhandler jeg kender privat - avancen er nok for lav til, at han vil gøre det til en vane. Sorry.
Lucky Bastard :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu snakker vi ikke om foræringspriser og hvis du køber i Sverige, så vil du sandsynligvis få det billigere end jeg gør, da den svenske kurs giver en overordenlig stor fordel. Listeprisen i SE er godt nok højere end i DK, men ikke proportionalt med kursen.
Af LBertelsen
fik aldrig rigtigt svar på
lige et ekstra spørgsmål, er det overhovedet en god idé at købe et PZ800 nu hvor panasonics nye modeller er på trapperne? er det muligvis værd at vente på disse når man skal ud og investere 13-14.000?
angående pris på Pioneer LX5090H, så fik jeg det til 24500 SEK (ca. 17.000 DKK med dagskursen på tidspunktet)

synes bare at 1-2 mdr er alt for lang tid at vente :((
Af dk_akj
Vi har et PG7000 og er MEGET godt tilfredse. Billedet er rigtigt godt og tuneren er fantastisk.

Mvh
Anders