Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efter at have læst de test jeg kunne finde er jeg blevet enig med mig selv om at det bedste TV til under 10.000 kr er:

Panasonic 42PZ85

Nu er der kommet nye modeller. Hvilken svare til 42PZ85?

Ses Søren
Af red_martians
Det bliver nok nærmere G15, pga. dens egenskaber med både deep-color og XVY-colors. G10 skal nok nærmere ses som afløseren til PZ80
Brugeravatar
Af herbstmeister
red_martians skrev:Det bliver nok nærmere G15, pga. dens egenskaber med både deep-color og XVY-colors. G10 skal nok nærmere ses som afløseren til PZ80
Jf. Pana's referenceguide (linket ovenover) er G10 afløser for PZ85, S1 for PZ80 og G15 en ny serie, som ligger over de 2 andre.
Af MrJakel
Den reference guide passer da vidst ikke sammen med sælgernes oplysninger. Den svarer da ikke til det der står om modellerne på sælgernes sites.

Guide "fejl"

1. X10 er listet som havende 600 Hz sub-field drive

2. S modellen er listet som havende Neo PDP og 600 Hz sub-field drive.

www.ppradio.dk er der først Neo PDP fra G10 modellen og den også den midste model der har 600 Hz sub-field drive.

Hvad er sandt?
Brugeravatar
Af herbstmeister
MrJakel skrev:Den reference guide passer da vidst ikke sammen med sælgernes oplysninger. Den svarer da ikke til det der står om modellerne på sælgernes sites.

Guide "fejl"

1. X10 er listet som havende 600 Hz sub-field drive

2. S modellen er listet som havende Neo PDP og 600 Hz sub-field drive.

www.ppradio.dk er der først Neo PDP fra G10 modellen og den også den midste model der har 600 Hz sub-field drive.

Hvad er sandt?
Der er muligvis mindre forskelle, da det vist er en guide med henblik på det amerikanske marked.
Af red_martians
C10 = PX8
X10 = PX80
S10 = PZ8
G10 = PZ80
G15 = PZ85
V10 = PZ800
Z10 = ny high-end-model

Specifikationerne passer langt bedre overens på den her måde. Så som f.eks. måden den arbejder med farverne på. Rigtigt at suv-field-drive (aka IFC) er rykket at par klasser ned. Men det er ifølge mig noget som de fleste slår fra, og burde ikke bruges som sammenligningsgrundlag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu kan man også argumentere for, at man ikke nødvendigvis SKAL beholde samme antal features i den næste generation af TV. Så ville der jo ikke være ret megen grund til at opgradere?

Det er ret typisk, at features der før var forbeholdt større modeller, rykker ned i de mindre klasser, og samtidigt introduceres nye features i de større modeller.
Af sklent
Bliver så spændende at se om de nye modeller, er de extra penge værd i forhold til de gamle :=)
Brugeravatar
Af herbstmeister
sklent skrev:Bliver så spændende at se om de nye modeller, er de extra penge værd i forhold til de gamle :=)
... ja, og om hvordan den nye X10 er ift. f.eks. sidste års PZ80/85, hvis man ser bort fra FullHD...
Brugeravatar
Af herbstmeister
Arcona skrev:kan se specs på de nye modeller...
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1235394124

Det er jo voldsomt nice specs, glæder mig til mit første plasma som bliver en af disse :)
... og de første skærme rammer det lokale Pana Center den 16. Marts. Sørme spændt på at se dem i aktion!