Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey flattys :)

Yeah der bliver snart købt PX80 og vil høre om jeg har HDMI og DVI

[img]http://i499.photobucket.com/albums/rr35 ... 0_0006.jpg[/img]

Billedet er lidt sløret men håber i kan se det. Jeg bruger en adapter til min skærm som bruger VGA så den er vel udelukket..

Men kan PX80 køre hdmi ? synes jeg har hørt nogen klage om at HDMI parten ikke virker nogen der kan af eller bekræfte det. Og hvad er bedst? Alle disse ting vil jeg gerne vide :) Kommer nemlig til at se en del film på det.

Tak på forhånd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit grafikkort har kun DVI og ikke HDMI. Du kan dog sagtens konvertere DVI til HDMI, men du har højest sandsynligt ikke nogen lyd i DVI udgangen (visse nyere kort har, men det er primært de store kort fra ATI).

Dvs. du skal blot have en DVI->HDMI adapter og et HDMI kabel. Derefter skal du have ført lyden over til TVet via dit lydkorts udgang (som jeg kan se du allerede bruger til noget andet).
Af dumbo^
yakken skrev:Dit grafikkort har kun DVI og ikke HDMI. Du kan dog sagtens konvertere DVI til HDMI, men du har højest sandsynligt ikke nogen lyd i DVI udgangen (visse nyere kort har, men det er primært de store kort fra ATI).

Dvs. du skal blot have en DVI->HDMI adapter og et HDMI kabel. Derefter skal du have ført lyden over til TVet via dit lydkorts udgang (som jeg kan se du allerede bruger til noget andet).
Det lyder vel godt nok :) Tak.

Så er spørgsmålet bare, virker HDMI så med PX80 .. :)
Af AndersDavidsen
Skal det forstås sådan, at du har hørt hdmi indgangene ikke virker på tv'et oder was? for den kan jeg da godt afkræfte med det samme selvom jeg aldrig har været i nærheden af tv'et.
Af dumbo^
AndersDavidsen skrev:Skal det forstås sådan, at du har hørt hdmi indgangene ikke virker på tv'et oder was? for den kan jeg da godt afkræfte med det samme selvom jeg aldrig har været i nærheden af tv'et.
Ja det har jeg nemlig. Og hvordan kan du vide det btw? :)