Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal omsider have nyt tv- og har følgende krav:

1.Plasma-TV
2. 37 tommer ( og nej- jeg har ikke plads og ønsker ikke 40 tommer eller større skærm.)
3. Indbygget MPEG4- eller mulighed for dette specielt mhp Boxer. Jeg ønsker på ingen måde nogen eksterne bokse med det ekstra strømforbrug og de ekstra ledninger det medfører.

Prisen er underordnet, men så vidt jeg kan se udfaser flere fabrikanter desværre 37 tommers modellerne.

Derfor: Er der nogen chance for at disse krav kan honoreres senere i løbet af 2009- jeg kan sagtens vente, men hvis det på den anden side aldrig kommer til at ske, kan man vel blive tvunget til en LCD skærm- og i så fald hvilken skærm kan I anbefale..?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes kun 37" modeller fra Panasonic, så du må vente på at deres nye TV rammer markedet. Der skulle komme en pressemeddelelse d. 23/2.
Af xcardman
Den 23 februar får vi et svar på om der kommer en 37" model fra Panasonic mpeg4 og dvb-c tuner i.

men er 90 procent sikker på at den kommer, udfra de oplysninger der har ligget på nettet og som er fjernet igen af panasonic nordic

håber ikke du bliver tvunget til en LCD skærm i 37 tommer, alle de bedre ligger nemlig fra 40 tommer og op.
Af kaplan
Mange tak- jeg vil så vente med spænding!
Af kaplan
Glædeligt at se at panasonic lancerer to 37 plasma modeller 2009 med MPEG-4, mine bønner er hørt!

Mit spørgsmål er nu:

1) hvor stor forskel kan forventes mellem C- og X-serien i billedkvalitet?

2) Ifølge den amerikanske ovesigt afløser X-serien PX80, men bemærker dog at denne skærm skulle være 720p?- ifølge den tidligere anmeldelse af px80 havde jeg fået den opfattelse at der var tale om at Px80 var 1024p..

Jeg vil primært skulle benytte TV et til Blu-Ray film og indimellem TV via Boxer- er X1 modellen så "skudt under målet" også hvis der er tale om 37 tommer?

på forhånd tak..
Af Kratz
PX80 var skam også 720p, men for 37 tommer har det ingen betydning. Du vil ikke være i stand til at se forskel på 720p og 1080p alligevel.
Nu er det begrænset hvad vi ved om disse TV endnu, men jeg forventer da helt klart at X10 bliver en forbedring af PX80 (omend måske kun marginalt) og derved et godt køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kaplan skrev:1) hvor stor forskel kan forventes mellem C- og X-serien i billedkvalitet?
Det er der ingen der rigtigt ved endnu. Der er en voldom mangel på danske tests af skærmene.
kaplan skrev:2) Ifølge den amerikanske ovesigt afløser X-serien PX80, men bemærker dog at denne skærm skulle være 720p?- ifølge den tidligere anmeldelse af px80 havde jeg fået den opfattelse at der var tale om at Px80 var 1024p..
Nej, det har du forstået forkert. 37PX80 har 1024x720 punkters opløsning, hvilket også er 720p.
kaplan skrev:Jeg vil primært skulle benytte TV et til Blu-Ray film og indimellem TV via Boxer- er X1 modellen så "skudt under målet" også hvis der er tale om 37 tommer?
Nej, den vil være udmærket til dette formål. Fuld HD kan ikke retfærdiggøres i denne størrelse.