Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har brug for råd om konkrete skærme der giver rigtig god (gerne perfekt) gengivelse af gråtoner. Skærmen er til professionel brug - og skal som sagt bruges til at se røntgenbilleder på.
I de skærme jeg har testet indtil videre er gråtoneskalaen simpelthen ikke god nok, så detaljerne forsvinder.

På forhånd tak for alle forslag.

Mvh Kim Toft
Af red_martians
prøv panasonics plasmaskærme. gerne PZ80 og opefter. De har rigtig god gråtone-gengivelse. Panasonic går rigtig meget op i det, både på LCD-skærme og plasma. Deres plasmaskærme kan dog gå mange gange dybere sort.
Af kitmip
Wow - hurtigt svar - tak for det. Jeg tester Panasonic. Flere forslag modtages gerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke det er TV-skærme der er målet her. Emnet er trods alt postet i "Computermonitors" sektionen.

Jeg mener helt klart du bør satse på en skærm baseret på IPS teknologien. Det er, uden sammenligning, den teknologi der skaber de bedste gråtoner og kan vise flest farver. Ulempen er at sortniveauet ikke bliver helt perfekt, men det tror jeg heller ikke er målet? Du vil vel hellere have at alle gråtoner kan skelnes end, at sort er sort som natten?

I den forbindelse kan du bruge vores søgedatabase for at finde skærme baseret på denne teknologi (søg blot på "IPS"). Hvilken størrelse skal skærmen have og er prisen underordnet?
Af kitmip
Hej igen. Det er ganske korrekt ikke fjernsyn der er ønsket.

Størrelsen som en nyere PCskærm, mellem 19" og 22". Den må helst ikke blive alt for stor.

Prisen er ikke så vigtig, med mindre den bliver over 15.000 kr.
Af kitmip
Hov - fik ikke det hele med - og gråtoner er umiddelbart det vigtigste.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Overvej om du ikke kan leve med 24". I så fald er HP LP2475w et godt bud.
Af kitmip
yakken skrev:Overvej om du ikke kan leve med 24". I så fald er HP LP2475w et godt bud.
Vil teste den. Vi køber i forvejen mange skærme fra HP- så det lyder som et godt bud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har også selv lavet en test af LP2475, som du kan finde i vores testsektion.