Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af SpRoX
Hola

Jeg regner med at bestille et PX80 sidst på ugen. I den forbindelse har jeg lige et spørgsmål om antennesignal; Kan man have en DVB-T stueantenne tilsluttet samtidig med det analog signal fra min antenneforening?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så skal det ske via en antennesplitter, da der kun er én antenneindgang i TVet. Jeg ved dog ikke hvordan sammenfletningen af dit kabel-TV vil gå i spænd med et DVB-T signal via en splitter.
Brugeravatar
Af SpRoX
Selvom jeg sætter en splitter på kan jeg vel ikke have både den analog og digitale tuner kørende på samme tid?

Jeg forestiller mig at jeg skal ind og vælge hvilken tuner der skal være aktiv, er det helt forkert?

Jeg bestiller nok TVet hos Komplett og jeg kan se at de har en Hauppauge DVB-T antenne til 95kr, burde den ikke være tilstrækkelig?
Af Flackhead
Egentlig en meget sjov idé, hvis man kunne have de 3 digitale kanaler med en simpel antenne, og køre resten af ens kanaler med det "normale" kable tv.

Og husk det ikke gir nogen fordel at købe en antenne med tuner, da det jo er indbygget i tv'et.
Jeg har hvertfald ikke oplever noget lagg med en normal antenne
Brugeravatar
Af SpRoX
Flackhead skrev:Egentlig en meget sjov idé, hvis man kunne have de 3 digitale kanaler med en simpel antenne, og køre resten af ens kanaler med det "normale" kable tv.
Det var faktisk lige præcis det der var min plan... :)

Jeg er godt klar over at antennen ikke skal have tuner indbygget, men er en antenne så bare en antenne eller skal kigger efter noget specielt? Jeg bor i Odense C, så mon ikke der vil være ok dækning?
Af cannavaro
Din udbyder burde da sende DR 1-2, samt TV2 digitalt, uanset om resten af dine kanaler er analoge. Det er da lovkrav!?

Derfor burde en seperat antenne være unødvendig?
Brugeravatar
Af SpRoX
cannavaro skrev:Din udbyder burde da sende DR 1-2, samt TV2 digitalt, uanset om resten af dine kanaler er analoge. Det er da lovkrav!?

Derfor burde en seperat antenne være unødvendig?
Kræver det så ikke stadig DVB-C tuner eller kan jeg aktivere DVB-T tuneren og stadig se de analoge kanaler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har kabel-TV, så sendes de nok digitalt, men i DVB-C formatet. Da TVet ikke har en sådan tuner, så er det ikke en option.

Da jeg skrev, at jeg ikke vidste hvordan kanalerne ville blive blendet sammen, så mente jeg selve signalet og ikke hvordan man skulle bære sig ad med at se dem på TVet.