Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pivo
Jeg har lidt kig på to TV. Dette plasma fra Pioneer, der står det er hvidt, men umiddelbart ser det aluminiumsagtigt ud på linket. Nogen der ved, om det er hvidt eller hvordan. Jeg har ikke set det live, men umiddelbart får det jo fremragende anmeldelser.

Desuden har jeg kig på Philips 42" 9803H model

Umiddelbart synes jeg 50" er ret stort, men kan bedst lide deres design. Philips tv'et, har jeg set live og det står også rigtig flot. Synes dog ikke den plastikkant de har kørende rundt om selve tv'et er rigtig optimal.

Jeg skal bruge tv'et til alm. tv-kigning. Lidt film af og til osv. Ser mest sports. Lige nu har jeg kun analog, men inden længe kommer stofa og får lagt mulighed for digitalt sendenet ind, ligesom jeg forventer at anskaffe mig en zaptor.

Vi sidder sådan 3,5-4 meter fra tv'et...

Mit spørgsmål går egentlig på, hvad man kan anbefale og om 50" ikke er lidt for stort? eller?
Af AndersDavidsen
50" er ikke for stort med den siddeafstand du har. Desuden skal du være opmærksom på, at philips tv'et ikke er plasma og derfor kan du som udgangspunkt regne med en bedre gengivelse af analoge, men nok også digitale tv signaler fra pioneer tv'et.

Du kunne eventuelt læse sidens anmeldelse af pioneer lx5090, så tror jeg ikke du er i tvivl mere :)
Af cannavaro
Pioneer's billedkvalitet på Plasma-modellerne er de bedste på markedet. 50" er egentlig okay til den siddeafstand. Skærmen leverer et fremragende billede, på stort set alle kilder.

9803H gengiver også et sublimt billede, men stadig lige et stykke op til Pioneer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
9803H er et udmærket alternativ til Pioneers TV, men kvaliteten er altså ikke helt den samme. Pioneer er stadig et stykke foran.

En ting man dog kan overveje er, at Pioneers TV vil sluge godt 100 W mere når det kører, hvilket måske løber op i det lange løb. Det må blive en opvejning af for/imod i sidste ende.

Som en sidekommentar, så skal det nævnes at Philips TV har usandsynligt meget sharpness tilføjet deres billede, så hvis du render ud og ser skærmen i virkeligheden, så vil det som standard være indstillet helt i hækken. Der er endda hele 2 sharpness-funktioner i 9803H (en alm. og en ekstra-sharpness), som begge skal slås helt fra før billedet bliver godt. Går man eks. i Fona på Strøget, så vil man tydeligt kunne se væsentlige artefakter i billedet pga. de mange filtre Philips tilføjer. Blot til advarsel, så man ikke dømmer 9803H for hårdt ved første øjekast.
Af Pivo
Tak for input indtil videre.

Philips'en har jeg set hos Philips-butikken, så går egentlig ud fra, at de har sat det nogenlunde korrekt op, men er ikke sikker. Dog rimelig kompetent vejledning. Dog så synes jeg, den der ekstra plastic ting, som skal sende lyden rundt, ser lidt ikke så godt ud.

Og ja, det er da en rimelig overvejelse værd, med forbruget, når det nu er. Plasma sluger generelt mere end lcd, right?
Hvilket tv er bedst til sport?
Af Illgor
pioneers er bedst til sport. generelt er plasmaskærme bedst til ting som panorerer som feks. sport.
Plasmaskærme har som regelt lidt højere forbrug, men det varierer en del. Hvis du går op i forbruget så tag evt et kig på de nye Panasonic skærme som er baseret på NeoPdP som skulle reducere strømforbruget til det halve.
Dog er plasmaskærme strømforbrug også forskelligt fra hvad man ser...