Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Letten
I er for højt oppe, de første priser på TX-P50X10 jeg har kunnet finde i England hedder 900£ dvs. 7.500 Kr.

http://www.directtvs.co.uk/Panasonic_TX ... rce=dtawin

Mit gæt vil være 10.000 kr hos f.eks. www.ppradio.dk. og måske 8.500 kr. for et parallelimporteret. Derefter vil de falde jænt igennem 2009 mens ressesionen raser.

Det passer egentlig også godt med at man skulle give 10.000kr for et 42PX80 sidst år ved samme tid.

Der er ikke så stor forskel på de to modeller, så det giver vel god mening at man i år for en 50" for de samme penge som man sidste år gav for en 42". O-O
Brugeravatar
Af radiomand
letten skrev: måske 8.500 kr. for et parallelimporteret,

Dette bliver ikke aktuelt på de nye modeller.

England: TX-P50X10B = DVB-T + DVB-S m/engelsk lyd

Tyskland TX-P50X10E = DVB-T

Danmark TX-P50X10Y = DVB-T "BOXER godkendt" + DVB-C
Af Letten
radiomand skrev:letten skrev: måske 8.500 kr. for et parallelimporteret,

Dette bliver ikke aktuelt på de nye modeller.
Der var i sgu' heldige ;)

Hvis man har boks kan man jo vælge at være ligeglad, men det er nok smart for en sikkerheds skyld, hvis man bliver træt af sin udbyder, eller vil af med TV'et igen.

Personligt vil jeg nu også foretrække en professionel dansk butik, har selv anbefalet ppradio til familie og venner i det østjyske og dem der har handlet der har været godt tilfredse. -burde snart have noget provision :)

MEN husk nu at prisforskellen også kan blive for stor.
Af Letten
hmmm 11.000 for en 50PX10, så skal springene i fullhd modellerne godt nok ikke være store før det bliver interessant at købe et Pioneer LX5090H.

Jeg gætter på at Panasonic's modeller stadig ikke helt 100% kan matche den. Vi må se.
Brugeravatar
Af SpRoX
Hvordan ligger PP's priser i forhold til fx. Dustin, Komplett osv?

Kan nemlig se at Dustinhome har fået 42PX80 på lager igen til 5600kr, og hvis eneste forskel på P42X10Y og 42PX80 er DVB-C/MPEG-4 synes jeg er det for dyrt at give ca. 2000kr mere for den nye X10Y!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PP-radio var ca. 1000 - 1500 kr. dyrere med PX-modellen da de havde den på lager.
Brugeravatar
Af SpRoX
Ok. Er det de ekstra penge værd at købe ved PP når er de nu er Panasonic Center? Tænker på service ved fejl.
Af Letten
SpRoX skrev:Ok. Er det de ekstra penge værd at købe ved PP når er de nu er Panasonic Center? Tænker på service ved fejl.
Jeg synes: Ja,

Forskellen hedder "service", Pixel garanti mm., dansk manual er også vigtig for nogle.

Jeg har selv handlet hos Dustinhome, og kan kun sige at varen kom til tiden!?, men jeg ved ikke hvordan de er når man skal have noget repareret eller retur. Det er lige netop problemet med 9 ud 10 af den slags udtalelser om en eller anden netbutik.

Alle har gode erfaringer med netbutikker når det gælder selve handelsprocessen og levering af varen. Det kniber straks mere hvis skidtet går i stykker, så er der flere med dårlige erfaringer. Endnu værre er det måske for dem der har handlet i udlandet og skal til at kommunikere på udenlandsk.

For mig kommer det an på prisforskellen, den kan blive så stor at man er mere villig til at give køb på "service" og nærhed. Men "service" og nærhed koster og jeg vil gerne betale "noget" for det.

Hvis man tænker lidt over hvor meget tid folk kan bruge på at finde det billigste sted på nettet og efterfølgene undersøge om det er ok at købe det tv fra det land, om det så også virker herhjemme, om garantien dækker i danmark, om fragtomkostninger, og hvad med fragt hvis det skal repareres og og og..., al den tid for at spare et måske lille beløb, det bøvl gider jeg kun hvis prisforskellen er "markant".
Af Askov
jaja priserne ser jo ikke helt tossede ud.
Så må vi bare vente på nogle test, og nogle tilbud.
Af TYBO
ikke tossede ? 19.000 for V50....synes jeg nu er dyrt.
Brugeravatar
Af radiomand
Da TH-50PZ800 kom frem for 1.år siden kostede det 24.000,-.

TX-P50V10 har NeoPDP, er kun 2" tyk, Har DVB-C + MPEG4, har Viera Cast/DLNA, samt THX & Digital Cinema Colour.
Af Illgor
synes nu også de ligger en tand for højt, men mon ikke de falder relativt hurtigt i starten?
50" G10 for 17k hvilket man kan få pioneer 5090h for, så blir det spændende at se hva det G10 kan udrette...

#radiomand - ja, 50" for 24k sidste år, men den generele pris for 50" er jo faldet temmelig meget, og mon ikke Z serien kommer op i det leje?
Brugeravatar
Af SpRoX
Nogen der har set priser på de nye serier andre steder end ved P&P Radio?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14