Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Svigermor har lige fået bredbåndsTV ved Telia, altså hun har fået en Zaptor boks.
Nu er problemet så at hun har flere apparater i huset. Men på Telias hjemmeside kan man læse at det ikke er muligt at tilslutte flere apparater til boksen. Jo men så vises samme kanal på alle apparaterne... Og man kan ikke købe flere bokse.
Godt nok mener hun ikke selv det er et problem da hun ikke bruger det andet tv så meget. Men jeg undre mig bare over hvad andre gør.
Det er vel svært idag at finde et hus der ikke har flere end to fjernsyn.

Jeg selv får digiTV fra antennalauget, så her er det ikke noget problem.
Men er det på samme måde ved de andre leveradøre yousee, stofa(er vel samme som telias), fiberTV og hvem der ellers tilbyder digitalt signal?
Af sketchpad
Jeg modtager et digitalt signal fra YouSee via vores
eget antennelaug, og der kan tilsluttes så mange
YouSee bokser som man har råd til.

Det kræver så at man har en ekstra dekoder og et ekstra
smartkort for hver tv man tilslutter.

Dersom de andre TV'er har DVB-C dekoder indebygget, kan
de blot nøjes med en PCMCIA smartkort læser og et smartkort
for hver tv, så skulle det være fjong.

Der er dog ET problem, og det er at jo flere apparater
man tilslutter, jo ringere bliver det digitale signal,
det har en MEGET stor effekt på f.eks HD kanaler.

Jeg har kun EN kabel til min kabelboks da jeg får ringere
signal ved at tilslutte en forlængerledning, faktisk så
meget ringere at billederne begynner at "hakke"...

...man skal nok ha en antenneforstærker der understøtter
de frekvenser de digitale transmissioner sender på.

Så ja...det skal ikke være nemt ;)
Af jimsim
Mange tak Sketchpad. Ja det lyder jo ikke helt optimalt.
Jeg håber også på nogle svar fra dem der har andre udbyder, om det er lige så kringlet
Af jimsim
Hvorfor, ved jeg ikke. Men det står på Telias side...
Af Mr_Mo
jimsim skrev:Hvorfor, ved jeg ikke. Men det står på Telias side...
Nu er de priser jeg nævner fra Telias side.
https://www.stofa.dk/showpage.php?mid=11
Læg mærke til:
Zaptor- kort pr. år ved ekstra kort til Motorola Zaptor-boks

Det ekstra kort er til en ekstra Motorola Zaptor boks.

Hvor læser du, at man ikke kan få en ekstra Zaptor boks? Som du selv har regnet ud, så vil det jo betyde at Zaptor var ubrugelig, såfremt man har flere apparater. Som du nok også selv kan regne ud, så er der selvfølgelig mulighed for at få flere Zaptor bokse og kort...
Af Mr_Mo
Jeg giver dig lige links til Stofas FAQ:
15. Kan jeg have mere end 1 Zaptor-boks?
Ja, du kan i princippet installere én Zaptor-boks pr. tv i husstanden, hvis du har lyst. Den første boks vil blive den "primære" boks og de efterfølgende bokse vil være "sekundære" bokse. Når du tegner abonnement på en tv-pakke vil den være tilgængelig på både den primære og de sekundære bokse.
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=53

Og
6. Hvad koster en Zaptor-boks og Zaptor-kort?
Zaptor koster 995 kr. heri kommer et årligt kort-gebyr på 375 kr./år. Har du to Zaptor bokse reduceres det årlige kort-gebyr på den ene boks til 99 kr./år.
Prisen på Zaptor kan variere med lokale tilbud
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=52
Af jimsim
Det kan godt være jeg burde kunne regne det ud når det står på Telia Stofa's hjemmeside - men nu taler jeg altså om Bredbånds TV fra Telia, og det er altså et helt andet produkt. Og ja jeg kunne ikke bruge det her hos mig.

Lidt fra TELIA's FAQ:
http://ww3.telia.dk/tv/spogsvar/Default.aspx under installation
Hvor mange fjernsyn kan tilsluttes Telia TV?
Du kan tilslutte flere fjernsyn, men der kan kun ses ét program ad gangen ? dvs. dine forskellige tv-skærme viser det samme program. Årsagen er, at Zaptor boksen kun kan håndtere én tv-kanal ad gangen. Der findes pt. ikke nogen settop bokse på markedet, der kan håndtere flere kanaler ad gangen.

Vi kan kun levere en Telia TV løsning pr. bredbåndsforbindelse.
Kan jeg købe en ekstra Zaptor bokse til min Telia TV løsning, så jeg kan se flere tv-kanaler ad gangen?
Nej, vi kan desværre kun tilbyde én Zaptor boks og én Telia TV løsning pr. bredbåndsforbindelse.
Så no hard feelings, jeg forholder mig bare til hvad jeg læser...

Tak til jer begge - så har vi da fået klarhed for TDC og Stofa.
Af Mr_Mo
jimsim skrev:Så no hard feelings, jeg forholder mig bare til hvad jeg læser...
Sorry, troede bare at Telia var Telia Stofa og ikke et andet produkt.

Men det er vel så tale om bredbånd tv og ikke en DVB standard? For hos alle andre DVB produkter, ligemeget om det er DVB-C, DVB-T, DVB-S, kan man så vidt jeg ved få et ekstra kort. Stofa har så det billigste løsning, hvis man køber et ekstra Zaptor boks, de andre kan blive rimelig dyre, såfremt man har 2 eller flere apparater.