Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal til at flytte hjemmefra inden længe :)
Det betyder at jeg skal flytte fra mine forældres B&O, som jeg stort set altid bruger til min xbox, film osv. Jeg har selv kun et gammelt philips, som ikke vil kunne gøre sig som eneste fjernsyn i min hverdag ;)

Jeg skal altså bruge en god fladskærm til hverdags tv, xbox 360 og til at sætte til min computer, men da det jo er dyrt at flytte hjemmefra skal det heller ikke være en dyr fladskærm.

Nu så jeg så lige at Fona i næste uge holder fødselsdag, og derfor har tilbud på nogle Philips og Samsung skærme.

Det virker som om Philips 37" 37PFL3403D til 4k er det store tilbud, men er det et godt fjernsyn til mit forbrug og til prisen?

De har også Philips 32" 32PFL7603H til 7k, og jeg kan se i anbefaler det i jeres guide, men er det så meget bedre?

Til info har de også Sony KDL32V4500 6k, Samsung LE32A447 5k, Samsung LE32A567 7k og Samsung 32PFL7803H.

Jeg vil helst handle hos en fysisk butik, da jeg så kan smide skærmen i nakken på dem igen uden det store besvær hvis der skulle opstå problemer.

Jeg har ikke direkte budget, men vi snakker den billige ende og jeg vil ihvertfald ikke give mere end 7k, og helst mindre.

Hvad kan i anbefale? :D
Af sketchpad
Ponduus skrev:Her er aldrig du skal bruge :)
Hat du skal bruge! Hatten er din Hatten er dine, hatt baby!
Af cannavaro
Du bør så vidt muligt holde dig fra Philips allerbilligste modeller. Det er ikke godt. Ummidelbart er 32PFL7803H mit bedste bud, som værende den bedste skærm af dem du nævner, og Ja, det er væsentligt bedre end modellen fra dertilhørende Philips til 4K. Du har dog skrevet Samsung ud fra modelbetegnelsen på 32PFL7803H, hvilket er forkert. Til analog tv-visning er der ingen af de skærme der vil komme op på siden af dine forældres B&O, og sikkert også din gamle Philips-skærm. Til computerbrug klarer alle de nævnte fladskærme sig dog fint, og til film-visning er de alle okay (Med undtagelse af 3403D), uden at være prangende, dog kan den dyre Philips-model, godt indstilles til at levere et ret pænt billede. Det er dog kun til HD-visning, hvor skærmene for alvor skinner igennem, og virkelig leverer varen.
Af Mondrup
Ja my bad, det selvfølgelig Philips.
Er anologt tv ikke på vej ud? I så fald skal det vel ikke være afgørende for en skærm som nok ikke bliver skiftet lige med det samme.

Jeg læste ellers inde på den liste som også er blevet linket, at 760 havde en god billedkvalitet og responstid?
Af cannavaro
Hvis du modtager dit signal via en Antenne, ryger analogt Tv fra November i år, og du skal enten have en ekstern digital tuner, eller et Tv med indbygget DVB-T, for at fortsat kunne se dine eksisterende kanaler, samt de nye.

Hvis du derimod modtager signalet via kabel-tv, f.eks. fra Yousee eller Stofa, fortsætter analogt tv i mange år. Du har dog altid mulighed for en digital løsning, hvilket er anbefalsværdigt på hvilken som helst fladskærm, for at udnytte tv-signalet bedste muligt. I de nævnte Philips-modeller er der udover DVB-T, også DVB-C tuner. hvilket er kompatiblet med Kabel-tv, igen fra f.eks. Yousse eller Stofa, så du reelt set kan slippe for en ekstern tuner, som til gengæld har lidt flere funktioner. Så uanset hvad, er du "fremtidssikker" lige nu, selvom fremtidssikker ikke er et ord man kan regne med, når vi snakker om Tv-branchen.

Jeg syntes du bør tage én af de to Philips-modeller, som reelt set er de samme, med undtagelse af meget få ting, som blandt andet designet.

Disse modeller vil efter min vurdering kunne opfylde dit behov, og du vil sikkert blive mere end tilfreds med Tv'et.
Af Mondrup
Mange tak :D

Nu skal jeg lige være helt sikker, når du siger de philips er det 760 og 780 ikke?
Af cannavaro
Mondrup skrev:Mange tak :D

Nu skal jeg lige være helt sikker, når du siger de philips er det 760 og 780 ikke?
Ja naturligvis :)
Af Ponduus
sketchpad skrev:
Læser ikke mine beskeder igennem efter de er skrevet. Uheldigvis...
Af sketchpad
Ponduus skrev:
sketchpad skrev:
Det er ok...jeg fik bare lyst til at drille lidt :D
Af Ponduus
sketchpad skrev:
Ponduus skrev:
sketchpad skrev: Hat du skal bruge! Hatten er din Hatten er dine, hatt baby!
Det kunne jeg ligesom fornemme :D
Af Per Ole
Ponduus skrev:
sketchpad skrev:
Ponduus skrev: Læser ikke mine beskeder igennem efter de er skrevet. Uheldigvis...
Det kunne jeg ligesom fornemme :D
Det er nu altid godt med lidt korrekturlæsning. At der står det rigtige fremmer forståelsen, og så er det også lidt mere høfligt overfor læserne.