Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lahn
Hey,

jeg har besluttet mig for at koebe en ny stor skaerm, den skal bruges til min PS3 samt film/gaming paa min PC.

Jeg har fundet denne super pris paa en 26" skaerm, men toever lidt da jeg aldrig har hoert om brandet foer:

Arianet 26"

Googling af manufacturer code "L-2647WDH" giver dette link: Digimate 26" TFT LCD

Nogen der kender noget til Digimate skaerme, eller ellers kan anbefale andre prisvenlige minimum 26" skaerme?

ps: ja, jeg bor i UK, saa koeber fra britiske forhandlere ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kender ikke mærket, men det er svært at finde noget der er billigere. End ikke de billigste Samsung-skærme kommer i nærheden af 200£, men det betyder nok også at du ikke skal forvente at få toppen af poppen - nok nærmere det modsatte.
Af Lahn
Der er en masse gode customer ratings paa skaermen, og jeg har endnu ikke ejet en fladskaerm (sidder med en oldsag af en samtron 21" CRT).

Til den pris kan det kun vaere et roever koeb.. jeg vil forsoege mig ad, og saa melde tilbage hvad min erfaring med den er.
Ogsaa selvom jeg ikke har specielt meget grundlag at doemme ud fra :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du blot selv er tilfreds med skærmen, så er det jo fløjtende ligemeget om enkelte brugere har givet den en dårlig anmeldelse. Et hurtigt tip vil være at skrue godt ned for lysstyrken når du får skærmen, især når du kommer direkte fra en CRT skærm. Skærmarealet er en del større og hvis du samtidigt har for høj lysstyrke, så vil det nok blive lidt overvældende.
Brugeravatar
Af nightrhyme
Jeg har ejet en 24" Digimate, et MVA-panel. Den var ganske ok. Dybest set en billig kasse indeholdende et ok panel. Et minimum af indstillings muligheder samt tilslutnings muligheder. Men selvfølgelig gælder reglen: pris og kvalitet følges af.
Af Lahn
Cool, gode nyheder :)

Jeg har selvfoelgelig ikke forventninger om at det er en super kvalitets skaerm, bare den ikke er ubrugelig =p
Af Lahn
okay, jeg har nu haft skaermen i nogle uger, og jeg er fuldstaendig maalloes!

til den pris, wauw... jeg har kun et problem nu, divx kvalitet er bare ikke godt nok! :P

Jeg smed brightness ned paa 20% da jeg sluttede den til, men derudover har jeg ikke rigtig aendret noget.. maaske kontrast ned en smule..

Der er ingen problemer med lyskilder som er staerkere/svagere naer rammen nogen steder, intet maerkbart delay i hurtige FPS'ere eller ved gaming paa min xbox 360.

De to ting som generer mig mest er bagateller, som alligevel er vaerd at naevne..

1: skiftning mellem HDMI/DVI/VGA input foregaar enten via menu'en hvor det gaar hurtigst hvis man skal skifte imellem DVI -> VGA -> HDMI, da "source" knappen ellers tager 5 sekunder imellem hvert skift - generende.

2: Det andet er de indbyggede hoejttalere, de er ikke specielt gode, men paa et lille kollegievaerelse alligevel spille hoejt nok til at se film med en ven, dog foregaar volume control via menu'en, og det er altsaa bare for boevlet at navigere rundt i.

( 3: ) de 5 knapper's funktioner kan ikke laeses med mindre der er meget staerkt belysning paa dem - egentlig kraever det bare tilvaening saa man kan foele sig frem, men generende i starten.

Jeg kan ikke anbefale denne skaerm kraftigt nok, hvis man kan leve med langsomt skift mellem inputs (5 sek per skift) og lidt boevlet navigering af volume control til lyd... =)

*thumbs up*